Rok 2015 patřil na YouTube tanečním videím, Adele, ale i Kimmelovi

Newyorčan Kevin Allocca zodpovídá v YouTube za sekci trendy a kultura. Jeho čtyři roky staré video z konference TEDx, kde vtipně popisuje atributy úspěšného virálu, nasbíralo dva miliony zhlédnutí. „Od té doby se toho hodně změnilo. Hlavně už máme poměrně hodně YouTube celebrit, které si svou fanouškovskou základnu vybudovaly přímo na YouTube bez potřeby nutné publicity v ostatních médiích,“ vysvětluje Allocca. Recept na úspěch těch vůbec nejznámějších z nich spočívá podle Alloccy v pravidelnosti. „Nikdo nemá šanci prorazit, pokud si bude myslet, že stačí natočit jedno video a pak jenom slízne smetanu,“ tvrdí Alloca s tím, že autoři musí poznat publikum, se kterým navážou pravidelný kontakt.

Aktuální virály na serveru čerstvě monitoruje speciální funkce YouTube. Jmenuje se Trending Tab a Alloccův tým ji spustil minulý pátek.

V aplikacích YouTube na Androidu, iOS i v desktop verzi se díky ní objevuje obsah, jemuž v uplynulých 24 hodinách rapidně rostla sledovanost a generoval největší aktivitu v diskusích.

A jakému obsahu se dařilo v roce 2015 vůbec nejvíce? „Byl to rok tanečních videí. Miliony zhlédnutí nasbíraly různé verze tance na písničku Silentó – Watch Me. Dařilo se Adele, která se svým Hello nasbírala 100 milionů zhlédnutí už za pět dní. Navíc během prvních dvou dní od premiéry sbíral klip v průměru milion zhlédnutí za hodinu,“ říká Allocca. Za hrobníka televize však svého zaměstnavatele nepovažuje ani omylem. „Podívejte se na show Jimmyho Kimmela a jeho využití Mean Tweets,“ říká. Rubrika, v níž celebrity čtou před kamerou nepřejícné tweety samy o sobě nasbírala, na YouTube přes 50 milionů zhlédnutí.

Kevin Allocca má v YouTube na starosti trendy. Vede blog youtube-trends.blogspot.com. Vystudoval Filmovou vědu na bostonské univerzitě a první zkušenosti sbíral v Huffington Post.
Foto: LinkedIn Kevina Alloccy

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-24

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

Ipsos

AKTUÁLNÍ VYDÁNÍ

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-24

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

MAM Téma čísla

Náborové kampaně
Chatbot
Sluha

MAM Exkluzivně v časopise

Martin Smejkal
MAM class Triad
Sedita kampaň
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
alzaAds_nový web-otvírák - 2025-06-05T135103
Ceska cena za PR - Lemur_nový web otvírák doporučujeme (34)
buresova_WPPmedia
Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
alzaAds_nový web-otvírák - 2025-06-05T135103
Ceska cena za PR - Lemur_nový web otvírák doporučujeme (34)
buresova_WPPmedia