Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Před Vánoci do schránek dorazí 30 milionů letáků denně. Ohlídejte roznos

Pokud se potvrdí odhad, že zadavatelé přesunuli část rozpočtů na letákové kampaně z pravidelné celoroční distribuce na sezonní vánoční, dá se očekávat, že letos před Vánoci do schránek dorazí více než jen standardních třicet procent ročního objemu letáků.

Ze čtyř miliard letáků, které se u nás ročně distribuují, to bude až kolem 1,5 miliardy kusů, jež je třeba umístit do schránek v rekordním čase 50 dnů. To je v průměru neuvěřitelných 30 milionů letáků denně.

Hlídání předvánoční efektivity roznosu je tedy namístě. V předvánočním období šíří letáky do schránek i zadavatelé, kteří celý rok promují jinými kanály a výsledek roznosů je pro ně ekonomicky zásadní. Zároveň je třeba uvědomit si, že většině problémů, se kterými se distributoři potýkají, se dá předejít.

Reklama
ČEZ

V předvánočním období se stále častěji setkáváme s přetížením logistických společností, které vozí letáky z tiskáren do skladů distribučních společností. Není tak zajištěn včasný rozvoz letáků k distributorům, kteří pak nemají šanci efektivně plánovat roznosy. V takovém případě rozesílku nemají možnost stihnout, přestože klient trvá na svých garancích. Pod tímto tlakem pak dochází k programovému vynechávání bočních ulic. Někteří distributoři dokonce znají lokality, které zadavatel kontroluje, a obslouží pouze ty. Do toho pak vstupuje ještě chybovost často námezdních a špatně prověřených pracovníků.

Této situace jsou si zadavatelé naštěstí stále více vědomi. Svůj podíl na tom má i aktivita některých distributorů, kteří se snaží chybám v roznosech předcházet. V tomto se tedy situace výrazně zlepšila a o problémech se už nemlčí. Součástí plánování letákových kampaní se tak stávají konzultace s distributory nebo auditory, které mají například předejít právě zmiňovaným souběhům. Zároveň zadavatelé posilují kontroly: jak pomocí in-house týmu, kdy dochází k zapojení například vedoucích prodejen, tak pomocí kontrolních agentur.

Autor vlastní auditorskou firmu Fresh Revolution

Někteří distributoři znají lokality, které zadavatel ověřuje, a doručí letáky jen tam. Ondřej Prokop



Foto: Pixabay

Reklama
MMcite
Reklama
MMcite
Reklama
ČEZ Vánoce
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-49

MAM Exkluzivně v časopise

Diana Hlaváčová, Seznam
MAM class prompty Ipsos
Michal Šlechta a Michal Bubeníček, POPAI Forum 2024

MAM Téma čísla

WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
ctv
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)