Necelá třetina odkládá nákup na výprodeje

Vánoce jsou sice ještě před námi, ale někteří z nás již pomýšlí na povánoční výprodeje. Necelé dvě třetiny (62 %) internetové populace povánoční výprodeje sledují, další čtvrtina (26 %) je sice nesleduje, ale pokud již na něco vhodného náhodou narazí, koupí to. Pouze desetina (12 %) dotázaných se povánočním výprodejům vyhýbá nebo je ignoruje úplně, častěji to jsou muži a lidé z menších měst (do 4999 obyvatel).

Necelá polovina (46 %) oslovených sleduje povánoční výprodeje nastejno v kamenných prodejnách i v e-shopech. Rozdíl ovšem panuje mezi pohlavími. Zatímco ženy více sledují kamenné prodejny, muži a vysokoškolsky vzdělaní respondenti se spíše soustřeďují na e-shopy.

Téměř třetina dotázaných (31 %) již teď odkládá nákup některého zboží právě na povánoční výprodeje. Respondenti se zaměří především na oblečení, které se chystá koupit pětina dotázaných, dále na obuv (15 %), elektroniku (10 %), PC nebo vybavení k PC, sportovní vybavení a knihy. Nejčastěji v povánočních výprodejích nakupujeme buď sami pro sebe (76 %), nebo dárky na narozeniny či svátky. Pouze osm procent oslovených využívá povánoční výprodeje na opožděný nákup vánočních dárků. Do zahraničí za povánočními výprodeji plánují vyjet pouze 3 % internetové populace, nejčastěji do Německa a do Vídně.

Český národní panel je projekt výzkumných agentur STEM/MARK, NMS Market Research a Nielsen Admosphere, které společně vytvořily jeden z největších výzkumných panelů v Česku. Slouží pro kvalitní a rychlé on-line sběry dat o internetové populaci ČR. Víc informací na www.ceskynarodnipanel.cz.

Reklama
Reklama
Reklama
MAM_SOME_800x1068_cover-2025-16

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

Ipsos

AKTUÁLNÍ VYDÁNÍ

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-16

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

MAM Téma čísla

Otvírák na web - Vašek (1)
Agentura roku 2025
Surfař

MAM Exkluzivně v časopise

Jan Řežáb
Zuzana Čaputová a Petr Pavel
Event
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Young Lions 25_nový web-otvírák - 2025-03-24T214341
AR25_boom
Martin Hranáč, Galerie Vaňkovka
Agentura roku shortlist
Young Lions 25_nový web-otvírák - 2025-03-24T214341
AR25_boom
Martin Hranáč, Galerie Vaňkovka
Agentura roku shortlist