Vánoce jsou sice ještě před námi, ale někteří z nás již pomýšlí na povánoční výprodeje. Necelé dvě třetiny (62 %) internetové populace povánoční výprodeje sledují, další čtvrtina (26 %) je sice nesleduje, ale pokud již na něco vhodného náhodou narazí, koupí to. Pouze desetina (12 %) dotázaných se povánočním výprodejům vyhýbá nebo je ignoruje úplně, častěji to jsou muži a lidé z menších měst (do 4999 obyvatel).
Necelá polovina (46 %) oslovených sleduje povánoční výprodeje nastejno v kamenných prodejnách i v e-shopech. Rozdíl ovšem panuje mezi pohlavími. Zatímco ženy více sledují kamenné prodejny, muži a vysokoškolsky vzdělaní respondenti se spíše soustřeďují na e-shopy.
Téměř třetina dotázaných (31 %) již teď odkládá nákup některého zboží právě na povánoční výprodeje. Respondenti se zaměří především na oblečení, které se chystá koupit pětina dotázaných, dále na obuv (15 %), elektroniku (10 %), PC nebo vybavení k PC, sportovní vybavení a knihy. Nejčastěji v povánočních výprodejích nakupujeme buď sami pro sebe (76 %), nebo dárky na narozeniny či svátky. Pouze osm procent oslovených využívá povánoční výprodeje na opožděný nákup vánočních dárků. Do zahraničí za povánočními výprodeji plánují vyjet pouze 3 % internetové populace, nejčastěji do Německa a do Vídně.
Český národní panel je projekt výzkumných agentur STEM/MARK, NMS Market Research a Nielsen Admosphere, které společně vytvořily jeden z největších výzkumných panelů v Česku. Slouží pro kvalitní a rychlé on-line sběry dat o internetové populaci ČR. Víc informací na www.ceskynarodnipanel.cz.