Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Miliardáři letos kupovali média i e-shopy

Hlavní dobrou zprávou letošního roku je, že ekonomická krize definitivně skončila. Po letech šetření a škrcení investic už čeští i světoví miliardáři zase utrácejí za nové hračky. Pořídili si další média a přidali k nim zavedené české e-shopy. Investují do start-upů a vyhledávají další potenciální akvizice včetně projektů v sousedních státech. Vynořila se jim také trochu překvapivá konkurence z Východu: čínští podnikatelé z CEFC přihodili k aerolinkám nebo fotbalistům i televizi Barrandov.

Ve sféře firemní komunikace se potvrdilo, že i když jste velká nadnárodní společnost s multimiliardovým zázemím, můžete kvůli jednomu přešlapu přijít o své dobré jméno. Dlouhé případové studie o tom jednou zpracují třeba v Mondelezu, který ublížil tradiční značce piškotů, anebo v německé automobilce Volkswagen, kterou po celém světě přistihli při falšování emisí. Poučení? Bez propracované krizové komunikace se může ukázat, že obávaný obr stojí na hliněných nohou.

Youtubeři a internetové televize čím dál víc konkurují zavedeným médiím. Nové celebrity už nevznikají v televizi, ale na obrazovkách počítačů a mobilů. Svůj díl z videa si chtějí ukousnout zavedené mediální domy i reklamní agentury. A ještě jednu změnu on-line platformy přinesly: díky nim toho všichni na sebe víme dost, takže programatický nákup kampaní čeká prudký rozvoj, jen je třeba se naučit zacházet se všemi daty dostupnými na trhu.

Reklama
Know

Hvězdy YouTube dokázal v celoročním žebříčku porazit jedině jeden šišlající pes. Fofolák nejenom obsadil čtyři příčky z deseti, ale hlavně překonal rekordy, když vystřelil prodeje limonád tak vysoko, že tím zaskočil i samotného výrobce. Zvířátko používá při propagaci nápoje také Dominik Hašek, ale jeho lišák v kombinaci s revolučním antimarketingem spíš škodolibě bavil než prodával.

Nejdůležitější události roku podle výběru redakce Marketing & Media a oslovených osobností vám nabízíme v následujících článcích rubriky Téma čísla.

Daniel Křetínský si k vydavatelství Czech News Center kupuje ještě kus Mladé fronty a investuje do druhého největšího e-shopu v Česku, Mall.cz.
Foto: Jan Rasch

Reklama
MMcite
Reklama
ČEZ Vánoce
Reklama
ČEZ Vánoce
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-50

MAM Exkluzivně v časopise

Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
Michaela Suráková, Atmedia
Jan Michálek v podcastu Hype-Cast

MAM Téma čísla

Návrh bez názvu-127
WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)