Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Když spalování kalorií pomáhá

Běhání patří v Česku mezi nejpopulárnější sportovní odvětví. Sportovec k němu nepotřebuje nic víc než správnou obuv, kondici a slušné počasí. V poslední době se stále větší část aktivních běžců ale neobejde bez aplikace pro smartphony, která do nejmenšího detailu mapuje jejich sportovní návyky.

Nabídku aplikací na trhu letos v květnu doplnila EPP od skupiny ČEZ, kterou vyvinula agentura Brainz. Ve srovnání s komerčními sport testery je však poněkud odlišná.

Zaznamenává sice různorodé aktivity, jako jsou běh, chůze či tanec, které generuje do statistických přehledů, ale má i charitativní přesah. Vysportované virtuální body mohou uživatelé jednoduše věnovat ve prospěch libovolného dobročinného projektu, jejž následně Nadace ČEZ finančně podpoří.

Reklama
Know

EPP podporuje komunita i cyklista Ježek

„Rok před tím jsme aplikaci vyvíjeli s trochu jiným záměrem, neměla být vyloženě sportovní, spíše měla cílit na rekreační sportovce či maminky s kočárky,“ říká Bob Tetiva, client service ředitel agentury Brainz. Nakonec vývojáři prvotní záměr přehodnotili a v květnu uvedli novou verzi, která je v podstatě skutečným sport testerem. „Na eventech pořádaných Nadací ČEZ máme pravidelně rotopedy, jejichž prostřednictvím mohou lidé generovat energii, kterou následně proměňujeme ve finanční dary jednotlivým projektům. Vznik aplikace byl tedy poměrně logickým vyústěním našich aktivit,“ potvrzuje Michaela Žemličková, místopředsedkyně správní rady a ředitelka Nadace ČEZ, manažerka útvaru PR a marketingové komunikace ČEZ.

„Díky tomu, že se nám podařilo aplikaci vytvořit, vznikla komunita rekreačních i víceméně profesionálních sportovců, která je vůči značce loajální a stále roste,“ dodává Žemličková.

Ambasadorem projektu byl od začátku šestinásobný paralympijský šampion Jiří Ježek, který spolupracoval na nekomerční bázi. „Jirka si hlídá, aby projekty, na nichž spolupracuje, byly důvěryhodné, takže si vážíme skutečnosti, že do toho s námi šel,“ říká Žemličková. Podpoře aplikace EPP Pomáhej pohybem se ČEZ bude věnovat i po celý příští rok, neboť má podle Žemličkové velký potenciál v souvislosti s vnímáním značky. „Z pohledu markeťáka je pro ČEZ, který působí na komoditním trhu, nejdůležitější hodnotou jeho brand. EPP má v tomto ohledu určitě větší vliv než televizní kampaň,“ souhlasí Tetiva.

Ostatně i v letošním roce prakticky veškerá imageová reklama ČEZ nějakým způsobem zmiňovala aplikaci EPP, byť se třeba jednalo o komunikaci v souvislosti s filmovým festivalem v Karlových Varech.

„Ještě před spuštěním aplikace jsme konzultovali s experty naše předběžná očekávání a do svých KPI jsme si dali 50 tisíc stažení a všeobecnou známost 20 procent. To se nám podařilo překonat. V tuto chvíli evidujeme na 140 tisíc stažení, známost činila v nejvyšším bodě 28 procent,“ dokládá Žemličková uspokojivé výsledky aplikace.

Podpořená znalost značky EPP na českém trhu pak předčila i „konkurenci“ v podobě Endomonda, Runtastic či Stravy. Zatímco profesionální sport testery se v tomto kritériu pohybují na hodnotách kolem 15 procent, EPP měla letos v říjnu 24 procent a v létě činila dokonce 28 procent.

Aplikace podpořila 130 charitativních projektů

„Během šestiměsíční existence aplikace se podpořilo 130 charitativních projektů, což činí zhruba jeden podpořený projekt na každý pracovní den,“ zase vysvětluje Tetiva s tím, že jej samotného množství příjemně překvapilo.

O tom, které projekty budou financovány tradiční cestou grantového řízení a které podpoří Nadace ČEZ prostřednictvím nástroje EPP, rozhoduje správní rada. Ta díky aplikaci podpořila letos projekty deseti miliony korun.

Původní záměr vyvinout aplikaci, která nebude vyloženě sportovní, nakonec ve společnosti Brainz přehodnotili. Výsledkem je tedy, že průměrný uživatel EPP je hodně aktivní. Podle Boba Tetivy má nasportováno zhruba 180 kilometrů aktivit, přičemž jeho nejčastějšími činnostmi jsou chůze a běh. Aplikaci si pak spustí v průměru jednou týdně a vygeneroval už 2500 bodů, kterými podpořil 15 projektů. Vůbec nejčastějšími aktivitami uživatelů nástroje EPP jsou chůze (38 procent) a běh (34 procent), následuje jízda na kole (24 procent). Celkově uživatelé strávili s EPP 390 tisíc hodin, což činí zhruba 45 let. Během tohoto období nastřádali zhruba dva a půl milionu kilometrů aktivit. Uživatelská spokojenost se projevila i ve zpětné vazbě mezi uživateli EPP. Za pozitivní považuje aplikaci 85 procent z nich, 90 procent ji vnímá jako unikátní a čtyři z deseti ji používají alespoň jednou týdně. Tetivu zejména potěšil fakt, že 56 procent uživatelů uvedlo, že díky EPP mnohem více sportují. ČEZ zase mohl být spokojený s tím, že 48 procent respondentů zmínilo, že jim aplikace pomohla zlepšit názor na energetickou firmu.

Máte zajímavou case study? Pošlete ji na [email protected].

Do svých KPI jsme si dali 50 tisíc stažení. To se nám podařilo překonat. V tuto chvíli evidujeme 140 tisíc stažení aplikace.
Michaela Žemličková, ředitelka Nadace ČEZ

Reklama
ČEZ
Reklama
Reklama
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-50

MAM Exkluzivně v časopise

Diana Hlaváčová, Seznam
MAM class prompty Ipsos
Michal Šlechta a Michal Bubeníček, POPAI Forum 2024

MAM Téma čísla

Návrh bez názvu-127
WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Action
Návrh bez názvu-130
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Action
Návrh bez názvu-130
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)