Necelá čtvrtina internetové populace (24 %) již někdy darovala nebo plánuje darovat svým blízkým pod vánoční stromeček předplatné časopisu (nejčastěji se jedná o měsíčník). U předplatného deníků je to znatelně méně (5 %). Při výběru mezi tištěným a digitálním předplatným s přehledem vítězí předplatné klasického tištěného vydání (22 %), naopak předplatné digitální je spíše vzácnou záležitostí (3 %).
Co se týká zaměření darovaných časopisů a deníků, žádná tematika výrazně nepřevažuje. Trochu oblíbenější jsou tituly odborné (5 % oslovených darovalo předplatné titulu s odborným zaměřením), dále jsou populární časopisy pro ženy (5 %), tituly zpravodajské, dětské, společenské a populárně-naučné.
Mezi méně využívané pro vánoční obdarování patří předplatné časopisů pro dospívající a mládež.
Předplatné jako vánoční dárek se zdá být podle respondentů vhodnější spíše pro dospělé než pro děti. Tři čtvrtiny internetové populace (74 %) to považují za vhodný dárek pro dospělé, zhruba polovina je přesvědčena o vhodnosti pro mládež a jako vhodné pro děti vnímají předplatné 4 z 10 oslovených. Pětina dotázaných již někdy dárek v podobě předplatného obdržela a naprostá většina z nich byla také potěšena.
Český národní panel je projekt výzkumných agentur STEM/MARK, NMS Market Research a Nielsen Admosphere, které společně vytvořily jeden z největších výzkumných panelů v Česku. Slouží pro kvalitní a rychlé on-line sběry dat o internetové populaci ČR.
Víc informací na www.ceskynarodnipanel.cz.