Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Jaká událost byla podle vás v roce 2015 nejdůležitější?

David Špinar

head of performance, Google

Jako fanoušek programatického nákupu nemohu nezmínit vzestup tohoto fenoménu on-line reklamy. Dramaticky rostou spendy, zlepšila se celková připravenost médií, agentur i zadavatelů. Pomalu se učíme používat data.

Jan Řežáb

předseda představenstva, Socialbakers

Reklama

Obrovský růst našeho odvětví. Sociální média globálně a reklama na nich předčila o více než 50 procent očekávání. Hlavně díky FB a jeho skvělému reklamnímu cílení a videu, dále kvůli stabilitě sociálních sítí jako YouTube.

Michal Pastier

group creative director, Zaraguza

Youtuber GoGo překonal hranici milionu odběratelů. Tím ukázal marketérům, jak se dělá konzistentní a úspěšná on-line komunikace a že on-line celebrita je zároveň médium.

Filip Kahoun

ředitel, H1.cz

Rok 2015 se nesl ve znamení celé řady významných momentů, ale přesto vypíchnu jen jeden: nesmírně dynamický nástup programatického nákupu médií.

Petr Vlasák

kreativní ředitel, Comtech Group

Mám rád hluboké lidské příběhy. Takže když Český olympijský výbor zvolil jako téma pro Rio de Janeiro Emila Zátopka, byla to pro mě událost roku. ČOV podpořil i vznik knihy o atletově vzpouře proti systému.

Petr Andrýsek

ředitel, Socialsharks

Facebook otevřeně deklaroval, že si jde jako nejefektivnější reklamní médium dneška ukousnout velkou porci TV rozpočtů. I méně znalé subjekty mohou nakupovat Ads podle toho, jak byly zvyklé v tradičních reklamních formátech.

Patrik Schober

managing partner, PRAM Consulting

Nemyslím si, že by se během tohoto roku stalo něco světoborného, žádný extra velký projekt a podobně. Uspořádali jsme historicky největší Českou cenu za PR a největší PR summit, ale to by měla říkat spíš APRA, a ne já:).

Václav Pavelka

managing partner, Native PR

Došlo k rebrandingu řady významných značek, například ze ŠkoFinu se stal Volkswagen Financial Services, z pojišťovny a penzijní společnosti ING se stala NN a Agip byl rebrandován na MOL. A my jsme založili Onli Digital.

Tomáš Jindříšek

managing partner, Dark Side

Šéf WPP vystoupil na dmexco v Německu a řekl, že digitální komunikace a reklama tvoří ve skupině WPP 35 procent a chystají se navýšit tento segment na 40-45 procent. Před pár lety jsem zažil v jedné z členských agentur pět procent…

Tereza Šimečková

výkonná ředitelka, Nielsen Admosphere

Vedle našich aktivit v oblasti vývoje intuitivních uživatelských nástrojů pro analýzu dat z peoplemetrů či monitoringu reklamních investic považuji za výrazný počin realizaci crossmediální studie s Asociací televizních organizací.

Daniel Jesenský

viceprezident POPAI CE, agentura Dago

Rok 2015 konečně po hubenějším období přinesl výraznější zvýšení investic do in-store komunikace a tím i prostor pro strategické a kreativní realizace více a více postavené na shoppercentrických principech.

Peter Podolinský

client partner, Facebook

Rychlý nástup videoobsahu a videoreklam na Facebooku, uvedení reklam na Instagramu a spuštění Dynamic Product Ads.

Martin Frýdl

executive partner, AC&C Public Relations

Uprchlická krize a s ní spojené dění včetně chování politiků, Hradu atd. Lze na ní skvěle ilustrovat základy komunikace, spin doctoringu, demagogie… Vejde do dějin coby největší poválečná case study krizové komunikace.

Jan Kučmáš

partner, AMI Communications

Letos se otevřela diskuse o masivním využívání propagandy ruskou vládou na internetu a to je věc, na kterou jsme už skoro za 25 let svobody zapomněli. Mimo jiné nám to pomáhá definovat zřetelné hranice mezi PR a propagandou.

Petra Jankovičová

managing director, Triad Advertising

Facebook se rozhodl nejen konkurovat Googlu (YouTube) v oblasti videa, ale hlavně šlape do toho, aby byl významnou konkurencí televize. A to nejen co se týče velikosti zásahu, ale hlavně s ohledem na svou relevanci.

Daniel Grunt

ředitel nových médií, TV Prima

Komerční start hybridní televize HbbTV na českém mediálním trhu.

Tomáš Varga

ředitel, ZenithOptimedia

Vznik Asociace mediálních agentur, od které si slibuji zlepšení vnímání mediálních agentur u klientů a skutečnost, že členství v asociaci bude zároveň garancí důvěryhodnosti dané agentury.

Petr Majerik

konzultant, Media Coach

Razance, s jakou si videoreklama hledá místo na českém mediálním trhu. Hraje se o to, zda bude v budoucnu stále spadat pod on-line, nebo nově pod televizní reklamu, anebo jestli se dokonce nestane samostatným mediatypem.

David Čermák

CEO, Momentum

AKA aktivně komunikovala projekt Férový tendr a rovněž spustila v říjnu projekt Metodiky zadávání veřejných zakázek. Oba počiny mají primárně snahu zlepšit spolupráci agentur a zadavatelů.

Petra Fundová

generální ředitelka, Burda Praha

Mnoho vydavatelství už nesvádí boj s internetem, ale snaží se na něm vedle zaběhlých hráčů prosadit. Z pohledu reache, kterého lze dosáhnout spojením printu a digitálu, se dostávají do velice zajímavé pozice pro inzerenty.

Reklama
ČEZ
Reklama
ČEZ Vánoce
Reklama
Know
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-50

MAM Exkluzivně v časopise

Peter Menky, Dodo
Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
Michaela Suráková, Atmedia

MAM Téma čísla

Návrh bez názvu-127
WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)