David Špinar
head of performance, Google
Jako fanoušek programatického nákupu nemohu nezmínit vzestup tohoto fenoménu on-line reklamy. Dramaticky rostou spendy, zlepšila se celková připravenost médií, agentur i zadavatelů. Pomalu se učíme používat data.
Jan Řežáb
předseda představenstva, Socialbakers
Obrovský růst našeho odvětví. Sociální média globálně a reklama na nich předčila o více než 50 procent očekávání. Hlavně díky FB a jeho skvělému reklamnímu cílení a videu, dále kvůli stabilitě sociálních sítí jako YouTube.
Michal Pastier
group creative director, Zaraguza
Youtuber GoGo překonal hranici milionu odběratelů. Tím ukázal marketérům, jak se dělá konzistentní a úspěšná on-line komunikace a že on-line celebrita je zároveň médium.
Filip Kahoun
ředitel, H1.cz
Rok 2015 se nesl ve znamení celé řady významných momentů, ale přesto vypíchnu jen jeden: nesmírně dynamický nástup programatického nákupu médií.
Petr Vlasák
kreativní ředitel, Comtech Group
Mám rád hluboké lidské příběhy. Takže když Český olympijský výbor zvolil jako téma pro Rio de Janeiro Emila Zátopka, byla to pro mě událost roku. ČOV podpořil i vznik knihy o atletově vzpouře proti systému.
Petr Andrýsek
ředitel, Socialsharks
Facebook otevřeně deklaroval, že si jde jako nejefektivnější reklamní médium dneška ukousnout velkou porci TV rozpočtů. I méně znalé subjekty mohou nakupovat Ads podle toho, jak byly zvyklé v tradičních reklamních formátech.
Patrik Schober
managing partner, PRAM Consulting
Nemyslím si, že by se během tohoto roku stalo něco světoborného, žádný extra velký projekt a podobně. Uspořádali jsme historicky největší Českou cenu za PR a největší PR summit, ale to by měla říkat spíš APRA, a ne já:).
Václav Pavelka
managing partner, Native PR
Došlo k rebrandingu řady významných značek, například ze ŠkoFinu se stal Volkswagen Financial Services, z pojišťovny a penzijní společnosti ING se stala NN a Agip byl rebrandován na MOL. A my jsme založili Onli Digital.
Tomáš Jindříšek
managing partner, Dark Side
Šéf WPP vystoupil na dmexco v Německu a řekl, že digitální komunikace a reklama tvoří ve skupině WPP 35 procent a chystají se navýšit tento segment na 40-45 procent. Před pár lety jsem zažil v jedné z členských agentur pět procent…
Tereza Šimečková
výkonná ředitelka, Nielsen Admosphere
Vedle našich aktivit v oblasti vývoje intuitivních uživatelských nástrojů pro analýzu dat z peoplemetrů či monitoringu reklamních investic považuji za výrazný počin realizaci crossmediální studie s Asociací televizních organizací.
Daniel Jesenský
viceprezident POPAI CE, agentura Dago
Rok 2015 konečně po hubenějším období přinesl výraznější zvýšení investic do in-store komunikace a tím i prostor pro strategické a kreativní realizace více a více postavené na shoppercentrických principech.
Peter Podolinský
client partner, Facebook
Rychlý nástup videoobsahu a videoreklam na Facebooku, uvedení reklam na Instagramu a spuštění Dynamic Product Ads.
Martin Frýdl
executive partner, AC&C Public Relations
Uprchlická krize a s ní spojené dění včetně chování politiků, Hradu atd. Lze na ní skvěle ilustrovat základy komunikace, spin doctoringu, demagogie… Vejde do dějin coby největší poválečná case study krizové komunikace.
Jan Kučmáš
partner, AMI Communications
Letos se otevřela diskuse o masivním využívání propagandy ruskou vládou na internetu a to je věc, na kterou jsme už skoro za 25 let svobody zapomněli. Mimo jiné nám to pomáhá definovat zřetelné hranice mezi PR a propagandou.
Petra Jankovičová
managing director, Triad Advertising
Facebook se rozhodl nejen konkurovat Googlu (YouTube) v oblasti videa, ale hlavně šlape do toho, aby byl významnou konkurencí televize. A to nejen co se týče velikosti zásahu, ale hlavně s ohledem na svou relevanci.
Daniel Grunt
ředitel nových médií, TV Prima
Komerční start hybridní televize HbbTV na českém mediálním trhu.
Tomáš Varga
ředitel, ZenithOptimedia
Vznik Asociace mediálních agentur, od které si slibuji zlepšení vnímání mediálních agentur u klientů a skutečnost, že členství v asociaci bude zároveň garancí důvěryhodnosti dané agentury.
Petr Majerik
konzultant, Media Coach
Razance, s jakou si videoreklama hledá místo na českém mediálním trhu. Hraje se o to, zda bude v budoucnu stále spadat pod on-line, nebo nově pod televizní reklamu, anebo jestli se dokonce nestane samostatným mediatypem.
David Čermák
CEO, Momentum
AKA aktivně komunikovala projekt Férový tendr a rovněž spustila v říjnu projekt Metodiky zadávání veřejných zakázek. Oba počiny mají primárně snahu zlepšit spolupráci agentur a zadavatelů.
Petra Fundová
generální ředitelka, Burda Praha
Mnoho vydavatelství už nesvádí boj s internetem, ale snaží se na něm vedle zaběhlých hráčů prosadit. Z pohledu reache, kterého lze dosáhnout spojením printu a digitálu, se dostávají do velice zajímavé pozice pro inzerenty.