Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Já, JůTuber

Youtubeři jsou v reklamě, na Křišťálové lupě, v časopisech, mají festival. Pokud trpíte obavou, že na vás mladé hvězdy internetu vyskočí i z konzervy, pohled mezi knižní novinky vás v posledních týdnech nejspíš neupokojil.

Na trend youtuberů totiž naskočilo i vydavatelsví CooBoo se svým titulem Já, JůTuber. Je určen náctiletým čtenářům a skládá se ze dvou částí. První popisuje fiktivní příběh čtrnáctiletého Manuela Středy, kterému pomůže natáčení videí při navigaci přes úskalí puberty. Druhou část tvoří rozhovory se šesticí z nejznámějších tuzemských youtuberů, které se zaměřují na jejich kariéru a jsou doplněné o podpisové karty.

Názory na literární kvalitu knihy se mohou různit. Deník Manuela se čte lehce, místy i vtipně, je z něj však cítit účelovost psaní. Kniha tento fakt ale nijak netají a příběh hlavního hrdiny protkává tipy na to, jak se stát youtuberem. Rady se však pohybují v poměrně obecné rovině, jako například že je důležité být originální nebo mít dobré světlo. Pro přesnější technické informace si bude muset mladý čtenář zajít na internet. Největší škoda ale je, že příběh Manuela úvodem do jeho youtubové kariéry končí. Nedostane se tak třeba na pasáže, kde by Manuel řešil reklamní nabídky firem a to, jak k této spolupráci vůbec přistupovat. Až z rozhovorů na konci knihy vyplyne, že v této oblasti nejlépe zřejmě poradí zkušenější youtubeři. Šancí je však druhý díl, který už teď vydavatelství plánuje a který by se na pulty knihkupectví měl dostat na jaře.

Reklama
ČEZ

Faktem však zůstává, že CooBoo už 1. prosince, krátce po vydání, ohlásilo kompletní vyprodání nákladu a na jejich facebookových stránkách se s knihou fotí nadšení fanoušci.

Situace je nakonec podobná jako s youtubery samotnými. Nemusíte jim rozumět. Podstatné je ale vědět, že opravdu táhnou.

Ti nejlepší čeští youtubeři, jako například Madbros, do techniky investovali i statisíce. Natáčí na dva foťáky, koupili si stativy, světlo…

Reklama
Know
Reklama
Reklama
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-50

MAM Exkluzivně v časopise

Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
Michaela Suráková, Atmedia
Jan Michálek v podcastu Hype-Cast

MAM Téma čísla

Návrh bez názvu-127
WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)