S aktivační kampaní a sloganem „Gift odyssey – nadpozemsky výjimečné Vánoce“ finišuje v těchto dnech maloobchodní řetězec s kosmetikou Sephora. Hlavním motivem je vyvolat u zákazníků zájem, aby vánoční dárky pro své blízké přišli nakoupit přímo do kamenných prodejen Sephory.
Na poradě s Googlem
Ještě před samotnou přípravou kampaně zajistila agentura MarketUP pro klienta společný workshop v české pobočce společnosti Google, na kterém se diskutovala digitální strategie značky a byly představeny jednotlivé on-line marketingové kanály s ohledem na jejich potenciální efekt. Sdělení kampaně vychází z celosvětové koncepce Sephory pro letošní advent, která se tematicky inspiruje všudypřítomnými Star Wars. Vizuály s vesmírnými motivy se proto točí okolo dívky letící na rtěnce a dívky stojící na planetě dárků. Veškerá kreativa má za cíl vyvolat emoci a touhu „planetu“ Sephora skutečně navštívit. MarketUp jednotlivé vizuály upravil pro využití na českém trhu a vytvořil další claimy se slovní přesmyčkou „Hvězdné dárky“.
Hlavním nosným kanálem kampaně je videoreklama na YouTube. Spot, v němž letí modelka na rtěnce s dárky v ruce a její průlet se střídá s průletem jednotlivých vybraných produktů, doplňuje současně běžící televizní reklamu, a rozšiřuje tak uživatelský zásah. „S videi, která si pro jednotlivé kampaně zajišťuje sama Sephora, se velmi dobře pracuje. Splňují všechna doporučení, která obvykle dáváme klientům, zejména kritérium zmínky brandu v prvních pěti vteřinách videa,“ chválí podklady klienta výkonný ředitel agentury Miroslav Král.
Hvězdné dárky pro ni i pro něj
Jedním z reklamních formátů byly zvoleny tzv. lightboxy, patřící mezi rich media. Ty se zobrazují v obsahové síti Google GDN a dávají příležitost oslovit, pobavit a zaujmout publikum prostřednictvím multimediálních interaktivních formátů. Na rozdíl od bannerů nevedou uživatele po prokliku přímo na web, ale po prokliku či po najetí myší se uživateli přes většinu obrazovky spustí reklamní videospot. Vizuál bannerů pak agentura upravila pro konkrétní cílovou skupinu (Hvězdné dárky pro něj a Hvězdné dárky pro ni). Na uživatele, kteří jsou již v pokročilejší fázi rozhodovacího cyklu, cílí PPC kampaň ve vyhledávání.
Planeta Sephory promuje rovněž zákaznickou kartu, dárkovou kartu s platností jeden rok a službu vzorků parfémů na míru. Obdarovaný tak může vůni vyzkoušet, aniž by ji rozbalil. V případě, že vůně nebude ta pravá, do měsíce od nákupu ji nerozbalenou můžete vyměnit.
Hvězdné dárky zhlédlo na YouTube dosud přes 189 tisíc lidí. V loňské vánoční kampani byl hlavním motivem Sephory oceán dárků. Co napadne řetězec za rok?