ČTK je pro řadu čtenářů častou a nenápadnou zkratkou na konci textů. Česká tisková kancelář by však chtěla být vidět víc a pomoci jí k tomu mají sociální sítě. „Chceme posílit povědomí o ČTK mezi veřejností a sociální sítě jsou jedním z prostředků,“ vysvětluje mluvčí agentury Jan Weisser. „Necháme našeho fanouška více nahlédnout do útrob agenturního zpravodajství. Chceme, aby měl představu o tom, jaké materiály agentura produkuje a jak se tyto materiály tvoří,“ dodává s tím, že ČTK by chtěla posílit svou značku zejména mezi vysokoškolskými studenty a ukázat jim možnosti využití agenturního servisu v jejich budoucím zaměstnání. Podle agentury by se toto posilování značky nemělo dít na úkor stávajících klientů a jejich čtenářů.
Sociální sítě plánuje ČTK využít i jinak. Po půlroce testování chce v příštím roce do plného provozu uvést Liveblog. „Jedná se prakticky o přímý přenos vybraných událostí formou krátkých textových sdělení, fotografií, videí a právě i vybraných textů ze sociálních médií,“ vysvětluje Weisser. Liveblog agentura ve své komunikaci označovala i jako on-line přenos. Podobné přenosy zažívají v posledních letech rostoucí popularitu na zpravodajských stránkách. A těm může kvůli on-linům ČTK vzniknout konkurence. Agentura totiž tvrdí, že kompletní živý přenos lze na stránky klienta vložit pomocí jednoduchého HTML kódu, a využít jej tak mohou i stránky, které doposud neměly redakční systém přizpůsobený přenosům. Díky tomu, že jich plánuje udělat minimálně 50, na českém internetu on-line přenosů v příštím roce nejspíš přibude.
V České tiskové kanceláři má od příštího roku vzniknout nejméně 50 on-line přenosů ročně.
Foto: ČTK