ČTK chce být víc vidět na sociálních sítích. Využívat je plánuje i ve zpravodajství

ČTK je pro řadu čtenářů častou a nenápadnou zkratkou na konci textů. Česká tisková kancelář by však chtěla být vidět víc a pomoci jí k tomu mají sociální sítě. „Chceme posílit povědomí o ČTK mezi veřejností a sociální sítě jsou jedním z prostředků,“ vysvětluje mluvčí agentury Jan Weisser. „Necháme našeho fanouška více nahlédnout do útrob agenturního zpravodajství. Chceme, aby měl představu o tom, jaké materiály agentura produkuje a jak se tyto materiály tvoří,“ dodává s tím, že ČTK by chtěla posílit svou značku zejména mezi vysokoškolskými studenty a ukázat jim možnosti využití agenturního servisu v jejich budoucím zaměstnání. Podle agentury by se toto posilování značky nemělo dít na úkor stávajících klientů a jejich čtenářů.

Sociální sítě plánuje ČTK využít i jinak. Po půlroce testování chce v příštím roce do plného provozu uvést Liveblog. „Jedná se prakticky o přímý přenos vybraných událostí formou krátkých textových sdělení, fotografií, videí a právě i vybraných textů ze sociálních médií,“ vysvětluje Weisser. Liveblog agentura ve své komunikaci označovala i jako on-line přenos. Podobné přenosy zažívají v posledních letech rostoucí popularitu na zpravodajských stránkách. A těm může kvůli on-linům ČTK vzniknout konkurence. Agentura totiž tvrdí, že kompletní živý přenos lze na stránky klienta vložit pomocí jednoduchého HTML kódu, a využít jej tak mohou i stránky, které doposud neměly redakční systém přizpůsobený přenosům. Díky tomu, že jich plánuje udělat minimálně 50, na českém internetu on-line přenosů v příštím roce nejspíš přibude.

V České tiskové kanceláři má od příštího roku vzniknout nejméně 50 on-line přenosů ročně.
Foto: ČTK

Reklama
Reklama
Reklama
MAM_SOME_800x1068_cover-2025-15

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

Ipsos

AKTUÁLNÍ VYDÁNÍ

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-15

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

MAM Téma čísla

Agentura roku 2025
Surfař
Mikroinfluenceři

MAM Exkluzivně v časopise

Boomerang Communication
Marek Dvořák
Agentura roku 2025
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Young Lions 25_nový web-otvírák - 2025-03-24T214341
AR25_boom
Martin Hranáč, Galerie Vaňkovka
Agentura roku shortlist
Young Lions 25_nový web-otvírák - 2025-03-24T214341
AR25_boom
Martin Hranáč, Galerie Vaňkovka
Agentura roku shortlist