ČSOB nahrazuje značku Era Poštovní spořitelnou. Nebo: značka Era se nepovedla, ČSOB ji utlumí. Tak znějí novinové titulky komentující současnou situaci značky Era ze skupiny ČSOB. Její management však s tímto zněním tak úplně nesouhlasí. Vysvětlení, jak se to s oběma značkami má, podala MAM ředitelka marketingové komunikace celé ČSOB Renata Němcová Pixová.
„Rozhodli jsme se zviditelnit značku Poštovní spořitelny více, než tomu bylo v minulosti, neboť se jedná o silnou, důvěryhodnou a perspektivní značku. Postupně ji budeme i více prezentovat paralelně se značkou Era formou duálního brandingu. Ten bude propsaný do všech marketingových kampaní u finančních produktů a služeb, které budou k dispozici jak na poště, tak i v dnešních Era finančních centrech. Nicméně neznamená to, že jednu značku nahrazujeme druhou,“ píše Renata Němcová Pixová. Podpořená znalost značky Era dosahuje podle posledních měření ČSOB 51 procent, u Poštovní spořitelny pak 86 procent. A budoucnost Ery?
„Věříme, že kombinace obou značek napomůže většímu zájmu o naše služby nejen ve fyzickém, ale i v digitálním světě. Naše aktuální analýzy ukazují, že každá ze značek má příznivý ohlas v určité části české společnosti. Vztah obou značek budeme samozřejmě i nadále intenzivně monitorovat. Věříme, že nám duální branding v komunikaci pomůže k dalšímu zlepšení našich obchodů a zvýšení tržních podílů a současně k nákladovému zefektivnění marketingové komunikace,“ dodává Renata Němcová Pixová.
Značka jako pojistka
Duální označení 76 obchodních míst bude dokončeno ještě letos. Úplný zánik značky Era se podle informací HN zatím nechystá. Z pohledu ČSOB měla být značka Era moderní a inovativní alternativou tradiční Poštovní spořitelny, zároveň však byla vnímána jako „pojistka“ v případě ukončení dlouholeté smlouvy s Českou poštou, která platí do konce roku 2017. Pošta zvažuje, zda vypíše tendr na nového bankovního partnera, nebo požádá o vlastní bankovní licenci.
Duálním brandingem chceme silněji podpořit koncept tzv. multikanálové obsluhy klientů. Renata Němcová Pixová