Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Antisanta letos řádit nebude. Vánoce narušili mnohem horší týpci

Je pár tisíc let nazpátek. Marie se s funěním ohýbá, aby si nazula střevíce. Jak by taky ne? Bříško má tak velké, že si nevidí ani na palce u nohou. Je to už bezmála devět měsíců, co se jí v noci zdálo, že na posteli sedí anděl a říká: „Sestoupí na tebe Duch svatý a moc Nejvyššího tě zastíní. Potom se ti narodí dítě, které bude svaté a bude se mu říkat Syn Boží.“ A skutečně se to stalo. Marie otěhotněla, aniž by se jí dotkl jediný muž, a 24. prosince se narodilo bejby, kterému dnes říkáme Ježíšek. Díky němu máme v reklamkách na podzim hodně práce s přípravou vánočních kampaní. A chtěl bych poděkovat všem tvůrcům i jejich kolegům na straně zadavatele za společné úsilí o emigraci Santa Clause z předvánočních reklam. Osm let vysvětlování a práce na propagaci tradičních českých Vánoc, kde dárky dětem nosí právě Ježíšek, přineslo viditelné výsledky. V mediálním prostoru je (vyjma tradiční Coca-Coly) Santů čím dál méně a na ulicích má převahu tradiční vánoční výzdoba bez červených čapek. Chtělo by se v Creative Copywriters Clubu zvolat: „Letos Santu definitivně zašlapeme do země a příští rok se už neobjeví ani jeden. Cizák jeden!“ Ale tyhle svátky žádný Antisanta řádit nebude. Rozhlédli jsme se kolem sebe a uvědomili si, že kolem nás řádí větší pašáci než nějaký Santík. Že ti hoši umí mnohem víc než jen zkazit křesťanské vánoční zvyky. Ve vzduchu nelítají sobi, ale hřebíky, téentéčko a ruce. Ve světle takových výjevů jsme se v textařském klubu rozhodli nezatížit letos veřejný prostor protisantovskou kampaní, byť by byla jakkoliv chytrá a vtipná. Santo, letos máš voraz a do budoucna budeme všichni chránit veřejný prostor spíš před týpky, kteří nenosí červené kulichy a nezvoní rolničkami. Mají ákáčka a chtějí všechny naše dárečky. Takže ať už někde nosí dárky Papa Noel, Christkind nebo Velký Ukko, hlídejme si svoje evropské tradice. Jsou zatraceně drahé. Ale o něco malého z hnutí Antisanta přece jen nepřijdete. Ten nejpilnější klient-narušitel dostane v lednu do vlastních rukou Zaracha – ocenění za největší nepochopení českých vánočních tradic. A hlavně – držte se!

Petr Vlasák, prezident Creative Copywriters Clubu

Reklama
Reklama
ČEZ Vánoce
Reklama
ČEZ Vánoce
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-50

MAM Exkluzivně v časopise

Peter Menky, Dodo
Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
Michaela Suráková, Atmedia

MAM Téma čísla

Návrh bez názvu-127
WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)