– AgenturyGeometry Global a Ogilvy & Mather, Young & Rubicam a Red Fuse uspěly v soutěži 62. ročníku festivalu Cannes Lions. Geometry a Ogilvy dostaly za projekt LGBT Avatars pro pochod Prague Pride Stříbrného lva v kategorii Mobile a bronz v kategorii Media. Y&R získala za pokračování své kampaně pro Harley-Davidson dva bronzy v kategorii tiskové reklamy. Red Fuse ze skupiny Y&R dostala za webový spot pro výrobce krmiva pro psy a kočky Hill’s Pet Nutrition bronz v kategorii Film Craft.
– Projekt Pro jedno TýTý slunce nesvítí, který připravily Seznam.cz a jeho agentura AC&C PR, se stal absolutním vítězem 10. ročníku oborové soutěže Česká cena za public relations. Nejúspěšnějším subjektem soutěže však byla AMI Communications, která získala pět prvních míst, tři místa druhá, dvě místa třetí a jednu mimořádnou cenu. Výrazněji v soutěži uspěly ještě Konektor, Ogilvy PR, Bison & Rose, Ewing PR a Native PR.
– Třiadvacátému ročníku soutěže ADC Creative Awards dominovaly agentury Ogilvy & Mather a Kaspen/Jung von Matt. Ten s kampaní pro tmavé pivo B:Dark společnosti Budějovický Budvar získal i Grand Prix. Budvar byl zároveň vyhlášen klientem roku. Zlatý ohníček za výjimečný přínos pro českou reklamu dostal Jaime Mandelbaum, kreativní ředitel sítě Young & Rubicam pro oblast střední a východní Evropy. Zcela nejúspěšnější agenturou se ovšem už podruhé za sebou s velkou převahou stala Ogilvy & Mather, která získala hned 17 ocenění.
– Evropská část soutěže Sabre Awards přinesla úspěch dvěma českým agenturám. Ewing PR zabodovala v kategorii pro nejlepší kampaň poskytovatelů zdravotní péče, zatímco Ogilvy PR uspěla v kategorii Zdraví spotřebitele.
– Na květnovém Mezinárodním festivalu reklamy PIAF agentury z České republiky získaly 15 z celkem 49 udělených trofejí. K překvapení odborné veřejnosti tam však nebyly vyhlášeny výsledky soutěže Agentura roku. Výkonný ředitel pořádající Asociace komunikačních agentur (AKA) Michal Charvát totiž ráno v den konání akce oznámil, že ve výpočtu výsledků soutěže došlo k významné chybě a vyhlášení výsledků musí být odloženo. Skupina Lion Communications, kterou vlastní Martin Štěpánek, bývalý dvojnásobný prezident AKA, jenž je i majitelem PIAF, vzápětí z asociace vystoupila (což už dříve avizovala s odvoláním na špatné řízení asociace). V červenci byl Štěpánek zvolen do prezidia asociace. Charvát se dohodl na odchodu ke konci roku. Lion však členem organizace stále není.
– Wunderman zvítězil ve výběrovém řízení společnosti L’Oréal Paris na digitální agenturu, která zastřeší komunikaci značek L’Oréal Professionnel, Kérastase, Matrix a Redken pro ČR, Slovensko a Maďarsko. Spolupráce začala v dubnu, kdy agentura převzala správu profilů zmíněných značek na sociálních sítích Facebook, YouTube, Pinterest a Instagram.
– Pražská pobočka slovenské agentury Triad Advertising vyhrála tendr na správu digitálních kampaní společnosti Reckitt Benckiser pro celý středoevropský region se zaměřením zejména na český, slovenský, maďarský, slovinský a chorvatský trh. Kromě samotné kreativy pro digitální kampaně se Triad stará o nákup všech on-line médií i o správu sociálních sítí.
– McCann Prague začal zajišťovat komunikaci finského výrobce pneumatik Nokian Tyres na 21 evropských trzích. Na starosti má kompletní komunikaci značky včetně ATL a BTL podpory, digitál, správu sociálních sítí a aktivace. Z Prahy se také plánují a koordinují jednotlivé regionální kampaně.
– Po únorovém vítězství v tendru na fullservisovou agenturu společnosti Tesco převzala Ogilvy & Mather v srpnu account tohoto klienta i na Slovensku, v Polsku a Maďarsku. Nově vytvořenou pozici kreativního ředitele pro Tesco obsadil Američan Ian Adams, který se v české reklamě pohybuje už od roku 2007 a do Ogilvy přišel ze Scholz & Friends.
Agentura AMI Communications se stala nejúspěšnějším subjektem desátého ročníku soutěže Česká cena za PR.
Zdroj: APRA