Do slevové akce Black Friday, která připadla na 27. listopadu, se letos zapojil rekordní počet e-shopů: prakticky všechny velké a kolem 70 procent středních obchodů. Vyplývá to z dat společnosti NetDirect. „Největší zájem byl podle našich dat z více než dvou tisíc e-shopů o bílou techniku a televizory. Obecně lidé nakupovali především větší a dražší zboží, u kterého dosahovaly slevy i několika tisíc korun. To potvrdil i výrazný nárůst průměrné výše objednávky, která se pohybovala okolo čtyř tisíc korun,“ uvedl Marek Krška, marketingový a obchodní ředitel společnosti NetDirect. Přestože některé obchody natáhly slevy i na celý týden, černý pátek byl ze všech dní jednoznačně nejsilnější. Např. za první adventní neděli byly tržby e-shopů ve srovnání s ním zhruba o třetinu nižší. Black Friday také jednoznačně předčil následující Cyber Monday, do kterého se zapojilo výrazně méně internetových obchodů a menší e-shopy se tohoto nákupního svátku prakticky vůbec neúčastnily. „U obchodníků, kteří poskytli zajímavé nabídky s reálnými slevami, stoupl jen za pátek denní obrat zprostředkovaný Skrz.cz až desetinásobně,“ doplnil ředitel vyhledávače slev Petr Kováčik. Přes Skrz.cz se kupoval hlavně nábytek.