Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Ve společnosti videa tráví Češi 160 minut denně. Od reklamy chtějí hlavně vtip

Česká republika nepatří mezi největší průkopníky práce s novými technologiemi. Vyplývá to z výzkumu, který realizovala agentura Millward Brown. Jejími respondenty bylo na 13 tisíc uživatelů multiscreenu ze 42 zemí světa.

Penetrace chytrých telefonů je globální optikou v Česku spíše průměrná. Zatímco v Singapuru, který je v tomto ohledu světovým lídrem, má smartphone 85 procent populace, v Česku je penetrace pouze 43 procent. Česko je na tom podobně jako Řecko či Litva. S videoobsahem tráví Češi v průměru 160 minut denně, čímž se výrazně nevymykají středoevropskému průměru. V tomto regionu stráví průměrný uživatel s videoobsahem 170 minut denně, zatímco celosvětový průměr je vyšší a činí 204 minut. Český trh se v rámci regionu CEE odlišuje konstantní dominancí televizní obrazovky. Ta si uzurpuje 45 procent času, který strávíme s audiovizuálním obsahem. Na laptopu konzumují Češi 21 procent videa a 15 procent připadá právě smartphonům. Poměr mobilní videoreklamy optikou investovaných peněz v Česku také nekoresponduje se světovými trendy. Zatímco mezi lety 2014 a 2017 celosvětově narostl celkový poměr investic do ní z osmi procent na současných 17, v Česku činí pouhých 0,3 procenta. Za obrazovku, která Čechům nejvíce evokuje „nudu“, je považována televize. Naopak k relaxaci slouží tablety a laptopy. Při rozhodování, jaký obsah si uživatel v Česku pustí, hraje roli, zda se audiovizuální obsah váže k právě probíhající události (33 procent), či se týká jeho oblíbeného pořadu a show (34 procent). Pohledem vnímavosti vůči reklamnímu sdělení se v Česku jeví jako optimální mediatyp televize. Recipienti u ní tráví nejvíce času a spoty na televizní obrazovce vnímají nejvíce. Reklamní sdělení, které Češi vidí nejraději, by mělo vycházet z jejich zájmů (27 procent respondentů) či značky, kterou na sociálních sítích sledují (26 procent). Chce-li marketér udržet pozornost Čecha a vyvarovat se přeskočení reklamy, musí vytvořit vtipné a humorné video (48 procent respondentů) nebo se v něm musí během prvních pár vteřin „stát něco zajímavého“ (31 procent respondentů). Navzdory tomu činí průměrná doba, kterou divák s videoreklamou stráví před jejím odkliknutím, mezi 10 až 12 sekundami.

 

Investice do mobilní reklamy v Česku jsou stále na okraji zájmu – navzdory tomu, že popularita obrazovek smartphonů stále dramaticky roste.

Reklama
ČEZ
Reklama
MMcite
Reklama
Know
Reklama
ČEZ Vánoce
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-49

MAM Exkluzivně v časopise

Michal Šlechta a Michal Bubeníček, POPAI Forum 2024
Vstupní body do kategorie
LiDay 2024

MAM Téma čísla

WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
ctv
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)