Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

The New York Times přinášejí do médií virtuální realitu. Má však své limity

Kartonovým krabicím se doposud na internetu dařilo strhnout na sebe pozornost, jenom pokud se do nich snažila dostat nějaká kočka. Minulý týden však ukázal, že obyčejná krabice dokáže být mnohem víc než jenom rekvizita pro zábavné video. Zejména když se video přesune přímo do ní.

Ve spolupráci s Googlem rozeslaly The New York Times svým předplatitelům přes milion kartonových krabiček nazvaných Google Cardboard. Z nich lze složit jednoduché brýle, do kterých stačí zasunout svůj smartphone jako přehrávač. Současně deník oznámil spuštění svého projektu pro virtuální realitu – pomocí aplikace NYT VR si uživatelé mohli stáhnout film Displaced, který je spolu s dětskými uprchlíky přenesl do tří válečných zemí. Diváci se mohli během jedenácti minut rozhlížet kolem sebe a odnést si o něco hlubší zážitek než z tradičního videa. Podobné krátké filmy by chtěl deník produkovat přibližně každý měsíc.

Google Cardboard nabízí levnou cestu k virtuální realitě (v e-shopech si ho lze pořídit za částku o něco vyšší než sto korun) a boří tak předchozí bariéru, kterou pro mnoho uživatelů představovala cena zařízení jako Oculus Rift. I přesto je však otázkou, jestli se experiment New York Times promění v nový způsob vyprávění příběhů, jak ho vidí oni sami. Limitem je technologie, která v této fázi způsobuje části uživatelů nevolnost (tu kritizoval u filmu NYT třeba MIT Technology Review), i její používání. Natočení záběrů, z nichž se ve výsledku složí obraz, v němž je možné se pohybovat, vyžaduje trochu odlišnou filmařskou práci a taky uvažování o tom, jaký pohyb je pro diváky ještě příjemný. Pokusů, na kterých se tyto mouchy vychytají, však bude nejspíš přibývat.

Reklama
ČEZ

 

Reklama
Know
Reklama
ČEZ Vánoce
Reklama
ČEZ Vánoce
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-49

MAM Exkluzivně v časopise

Michal Šlechta a Michal Bubeníček, POPAI Forum 2024
Vstupní body do kategorie
LiDay 2024

MAM Téma čísla

WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
ctv
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)