Sociální sítě se stávají nedílnou součástí nejen zvacího procesu na akce, ale i základní pomůckou při vyhodnocování proběhlých akcí a následných remarketingových aktivit.
Hashtagem nic nezkazíte
Příspěvky na sociálních sítích také suplují pozitivní šeptandu, tedy jeden z nejlépe fungujících marketingových kanálů dneška. „Stále více prostředků přitéká do livemarketingu také díky zvyšujícímu se vlivu sociálních médií. Lidé dají mnohem větší význam názoru, fotce či postu z akce, kde se cítí dobře a kde narazí na něco, o čem chtějí dát vědět,“ předpokládá Yemi A.D., kreativní ředitel a zakladatel JAD Productions, agentury, která se letos umístila na prvním místě v soutěži Czech Event Awards.
„Jedním z našich produktů, který klientům nabízíme, je Instawall. Zjednodušeně je to síť propojených obrazovek rozmístěných po prostoru eventu, kde se zobrazí na předem definovaném pozadí jakákoliv fotografie, již uploadujete s daným hashtagem,“ vysvětluje praktické využití sociálních médií během livemarketingových akcí Yemi A.D. Například během jím pořádané akce Reebok Yoga Sensation přinesl uvedený systém klientovi mnohočetné znásobení užívání hashtagu hosty akce než na kterémkoliv jiném eventu do té doby. „Lidé mají radost, že své fotky vidí i jinde než na mobilu, hrají si a lépe chápou, jak vůbec hashtagy fungují a k čemu jsou,“ dodává Yemi.
Využití sociálních sítí je podle agentury Mertel závislé na charakteru akce. Jak uvádí Tereza Solcanyová, senior project manažerka agentury, v rámci zvacího procesu sociální sítě nevyužívá. „Využíváme svých RSVP systémů, které nám velice usnadňují proces a maximálně eliminují chybovost v rámci lidského faktoru,“ vysvětluje Solcanyová. Dle typu akce pak při follow-upu využívá sociální sítě, ale vždy záleží na konkrétním typu akce. „Pokud je akce neformální, hosté rádi poskytují své údaje na sociální sítě. A hlavně pokud se skvěle baví,“ myslí si Solcanyová.
Instagramová zeď pomůže s využitím hashtagu vámi pořádané akce.