Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Sbohem Student Agency, stýskat se nám nebude

Co říct na informaci, že se značka Student Agency mění na RegioJet? Asi jediné: Konečně. I když je impérium Radima Jančury známé svým disruptivním přístupem k trhu a mnoha inovativními nápady, samotný název působil už hodně dlouho prehistoricky. Student Agency navíc nebyl dobrý název nikdy. Prvním jeho problémem byla výslovnost: má se číst anglicky, nebo počeštěně? Zkrátit jméno na SA by v našich končinách asi také nebyl úplně dobrý nápad. A tak se značka zařadila mezi další ikonické brandy, jejichž název neumíme vyslovit a pokaždé, když se o to pokusíme, máme obavu, že se ztrapníme. Zkuste si třeba říct Hyundai, že…

Druhým problémem, na který název ve výsledku doplatil, bylo omezení dané původní cílovou skupinou. Z agentury, která zařizovala studijní pobyty v zahraničí a levné letenky, se stal dominantní hráč v dopravním byznysu s mnohem širší cílovou skupinou. Generace odrůstaly, ze studentů, kteří kdysi začali jezdit žlutými autobusy z Brna do Prahy a zpět, se stali úspěšní podnikatelé či manažeři a cestovka z 90. let zmizela v propadlišti lidské paměti. Zbyla jen obrovská úspěšná firma s nepochopitelným názvem. Takových gigantů už není na trhu moc. Taky si musíte AAA Auto googlovat, abyste neudělali chybu v počtu „áček“? Dříve se tak firmy jmenovaly, protože si chtěly zajistit místo v katalozích řazených podle abecedy. K čemu je ale takový obskurní název dnes? Počítám, že v autobazaru by se ho dnes už rádi zbavili, protože je jen neužitečným odkazem do časů dávno minulých, ale to samozřejmě není úplně jednoduché.

Jančuru dle jeho vlastních slov donutilo měnit název zahraničí, kde vůbec nikdo nechápal, proč má jezdit s nějakou studentskou agenturou. Název tak brzdil jeho expanzi. I to se stává. Název sice není značka, tou je dnes spíše komplexní uživatelský zážitek a jeho obraz v hlavě zákazníka, ale přesto jde o citlivé aktivum. A popisných názvů je prostě lepší se vyvarovat, pokud máte pořádné ambice. Po Student Agency se nejspíš nikomu stýskat nebude. Já budu raději jezdit RegioJetem.

Reklama
ČEZ

 

David Šimák, partner, poradenská společnost Idealisti

Reklama
Abovalve
Reklama
Know
Reklama
ČEZ Vánoce
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-49

MAM Exkluzivně v časopise

Michal Šlechta a Michal Bubeníček, POPAI Forum 2024
Vstupní body do kategorie
LiDay 2024

MAM Téma čísla

WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
ctv
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)