Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Přes osmdesát procent brandovaného obsahu zůstává na sítích bez povšimnutí

Web Summit přilákal do promoklého Dublinu přes 22 000 účastníků a největším tématem byl content.

Hned několik amerických studií potvrdilo, že lidé tráví s moderními technologiemi více času než spánkem či prací. Zní až neuvěřitelně, že průměrný člověk dokáže zkonzumovat sedm hodin obsahu na sociálních sítích během pěti hodin reálného času. Lidé jsou dnes přesyceni obsahem, který má žalostnou úroveň kvality.

Firmy přemýšlí, jak se uchytit na všech sociálních sítích, jako by je hnal nějaký „FOMO“ (fear of missing out) syndrom. Všichni chtějí být na Instagramu, Snapchatu nebo využívat Periscope a otázky, která sociální síť je momentálně v kurzu, se hrnuly ze všech stran.

Reklama
ČEZ

Zaplnit každou cool platformu ale nemusí mít pro budování brandu žádný význam. Jásání nad desetiprocentním měsíčním nárůstem fanoušků vede k zahlcování on-line prostoru. Lidé pak prchají k soukromým sociálním sítím a využívají AdBlocky. Více než 80 procent brandovaného obsahu zůstává bez povšimnutí. Sociální sítě proto reagují na tento trend zpřísňováním filtrovacích mechanismů, které nutí firmy k tomu, aby byly relevantnější než dřív.

Značky musí myslet jako vydavatel

Značky by se měly myšlenkově přesunout do pozice vydavatele. K tvorbě obsahu je nutné přistupovat strategicky, jinak se nevytvoří hodnota, která buduje těsnější vztah ke značce a odliší je od konkurence. Obsah by měl být postaven na datech a sociální analýze cílové skupiny.

Další krok by měl spočívat v posunu k příběhům. Značky se musí vyjádřit neotřelým způsobem, který lidi baví, a stavět na unikátních insightech. Když jim jako první ukážou něco, co ještě neviděli, a získají jejich pozornost.

Na sociálních sítích už dávno nejde jen o community management, ale o vytváření vztahu se zákazníky na základě hlubších znalostí. Úspěšnost kampaní je dnes nutné měřit nejen využitím sociálních analytik, ale především měřením skutečných prodejů, získaných leadů a dosažením vyšší loajality spotřebitelů. Značka nesmí přemýšlet, kde všude chce být, ale kde všude jsou její zákazníci.

Autorka je ředitelka společnosti Triad Advertising


Za čtyři roky si Web Summit v Dublinu získal pověst nejlepší technologické konference světa. Nevěnuje se přitom jen marketingu. Na své si přijdou i milovníci sportu, hudby, jídla nebo módy.

Reklama
Know
Reklama
ČEZ Vánoce
Reklama
ČEZ Vánoce
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-50

MAM Exkluzivně v časopise

Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
Michaela Suráková, Atmedia
Jan Michálek v podcastu Hype-Cast

MAM Téma čísla

Návrh bez názvu-127
WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)