Reklama
Megaboard

„Práce a život v zahraničí mění nejen profesionálně, ale i osobně,“ říká Adriana Dergam

Diváci České televize si ji mohou pamatovat z reportáží z východní Ukrajiny, kde mluvila se separatisty nebo informovala o osudu letounu MH17. Po pěti letech před kamerou i za kamerou ČT si Adriana Dergam zvolila povolání atraktivní trochu jiným způsobem. Přijala nabídku společnosti Vodafone, aby se stala její ředitelkou korporátní komunikace a společenské odpovědnosti v Česku. „Hledala jsem něco, co mi nabídne zúročení všech mých zkušeností,“ popisuje Dergam, která se do Česka vrátila po sedmnácti letech života v zahraničí. Studovala v Madridu a Moskvě, pracovala ve španělském rádiu, v soukromém sektoru v Srbsku a Estonsku nebo pro neziskovou organizaci v Iráku a na Kavkaze. „Mění to nejenom profesionálně, ale i osobně. Dělá vás to otevřenější, tolerantnější. A vždy to obohatí mnohem dál než jen za úzké limity vaší funkce,“ popisuje svou zkušenost Češka s latinskoamerickým původem, podle které víc zkušeností ze zahraničí v mnohých českých firmách chybí.

Ona sama si ty své snaží nosit s sebou a neztrácet s nimi kontakt. Výsledkem je tak ředitelka komunikace Vodafonu, která o víkendech natáčí reportáže pro mexický kanál Televisa, například o osobním lékaři mexického císaře, který pocházel z Česka. „Mám to ráda, je to práce, která je živá, zajímavá, přijdete do kontaktu se zajímavými lidmi,“ říká a dodává, že v téhle životní fázi je to pro ni už forma relaxu.

Natáčení jí zároveň pomáhá, stejně jako časté cesty do zahraničí za rodinou a přáteli, udržovat si aktivní znalost několika jazyků, které ovládá. Nejlepší recept na jejich učení je podle ní totiž být přímo na místě a učit se za pochodu.

Ke zvládnutí tohoto všeho jí pomáhají jak moderní technologie a připojení na internet, tak i mezinárodní charakter její nové pozice, ve které se pozornost zaměřuje spíš na výsledky než na to, kde kdo právě pracuje.

Globálnost Vodafonu byla však jen jedním z důvodů, proč si práci pro něj vybrala. Tím druhým je podle ní možnost nejenom informovat o změnách ve společnosti, ale aktivně se na nich podílet. „Když pracujete v televizi, ovlivňujete myšlení a chování lidí. Tady je to podobné, pracujeme na věcech, které společnost zásadně mění,“ říká a popisuje jak komunikační technologie, tak práci Nadace Vodafone a projektu Rok jinak. „Baví mě, že mohu spoluvytvářet tyto změny.“

Adriana Dergam,
ředitelka korporátní komunikace a společenské odpovědnosti, Vodafone

Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-03

MAM Exkluzivně v časopise

Jan Patawa, MV ČR
David Klimeš, NFNZ
Domi Alagia, DVTV

MAM Téma čísla

Otvírák na web - Vašek
gaming_rytir_iStock_nový web-otvírák (50)
2025
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

WEB_normal(10)
Souboj spotů osmifinále 2024
MAM Souboj spotů 2024 finále
MAM Souboj spotů 2024 semifinále
WEB_normal(10)
Souboj spotů osmifinále 2024
MAM Souboj spotů 2024 finále
MAM Souboj spotů 2024 semifinále