Na říjnový reklamní festival Golden Drum do slovinské Portorože vyrazili jako jedni z keynote speakerů i zástupci pražské agentury Kitchen. Tématem dvaadvacátého ročníku byla Transformace, liberalizace a kreativní kultura.
Kitchen pro název svojí prezentace využili své agenturní motto Servírujeme kreativitu. Všichni prezentující měli 45 minut, Kitchen se ve své přednášce soustředili na agenturní procesy, metodiku vytváření webových stránek jako jednoho z nejdůležitějších prostředků digitální kampaně a jejich jádro. Chtěli tak sdílet své přesvědčení, že technologie nemusí jen dobře vypadat, ale i skvěle chutnat.
Rozdíly mezi on-linem a televizí
„Žijeme ve třetí revoluci, ale ještě si neuvědomujeme, že žijeme v historii,“ řekl ve svém vystoupení Felix Tataru, prezident GMP Group a viceprezident Mezinárodní reklamní asociace, a poukázal tak na rozdíly mezi televizní a digitální revolucí. „V televizní revoluci se média oddělila od kreativity a dvou pevně stanovených společností. Kreativita byla založena na umění a kopírování, reklama na emočním přesvědčování. Digitální revoluce připustila, že média nutně potřebují kreativitu, která není založena pouze na umění a kopírování, ale stejně tak na výzkumu, strategii a médiích,“ vysvětlil Tataru. Zdůraznil, že naše společnost je nyní v polovině radikální změny, ale bohužel marketing a komunikační průmysl ztratily tempo, a přichází tak o své zákazníky.
Abraham Abbi Asefaw a Maksimilian Kallhed, zakladatelé Pop Up agentury a absolventi univerzity Hyper Island, posluchačům prezentovali, jak může fungovat pop-up agentura, která působí po celém světě. „Chtěli jsme se změnit a s námi i náš průmysl,“ řekli a vysvětlili, jak se kreativně dostat k požadavkům zákazníků v 48 hodinách, získat nápady a často pomoct k jejich vyřešení, realizaci. „Pop-up je jejich životní styl,“ tvrdí. V jednom roce pomohli více než třiceti firmám.
Ajaz Ahmed, zakladatel a generální ředitel společnosti AKQA, agentury, kterou založil v pouhých 21 letech a která má v současnosti více než dva tisíce zaměstnanců, na festivalu Golden Drum poprvé veřejně představil svou novou knihu „Limitless – Leadership that Endures“.
V knize (i prezentaci) popisuje pět nadčasových principů vedení – demokratizaci, zjednodušení, tvořivost, revoluci a organizaci. Řekl, že každá generace je schopna nalézt novou perspektivu nebo novou lekci a přizpůsobit ji starověké filozofii či moderní pravdivé realitě.
Velmi inspirující prezentace a skutečnost, že svou první knihu Velocity psal a publikoval s jedním ze svých největších zákazníků, Stefanem Olanderem, viceprezidentem digitálního sportu ve společnosti Nike, mi daly skutečnou lekci, jak by měl fungovat klientský servis 21. století.
Tomáš Sedláček unesl více než 400 lidí svou řečí Nejlepší posuny národů v digitálu, bez použití jakékoliv prezentace.
Pokud bych to měl shrnout – zdá se, že už žijeme v postdigitálním věku. Tendencí není mít více obrazovek, ale jít nad rámec obrazovky a zaměřit se na to skutečně důležité: emoce, vzpomínky a příběhy. Už dnes se musíme snažit využít technologie tak, aby byly „neviditelné“.
Autor je CEO & creative director agentury Kitchen Prague
Vladimír Grčić a Matija Vujović během svého vystoupení na Golden Drum.