Aktuální výsledky výzkumu Media projekt ukazují, že i navzdory mírnému poklesu je tisk pořád přítomen v životě drtivé většiny Čechů.
Podle zprávy za 2. a 3. čtvrtletí roku 2015 zasahuje tisk 90 procent populace od 12 do 79 let. Tištěná periodika tak čte 7,87 milionu Čechů. Jde jenom o mírný pokles oproti stejnému měřenému období v loňském roce, kdy tisk zasahoval 91 procent populace a 8,02 milionu Čechů.
Nárůst naopak zaznamenaly konkrétní tituly i jejich kategorie. Dařilo se například týdeníkům, u kterých došlo za stejné měřené období meziročně k nárůstu ze 60 procent na 63 procent.
Vzestup čtenosti od posledního měřeného období zaznamenaly i tři deníky – Hospodářské noviny (+7 procent), síť Deník ČR (+4,7 procenta) a Právo (+4,4 procenta).
Pořadí denního tisku je i v tomhle měření stabilní a nejčtenějším deníkem zůstává Blesk (1,014 tis. čtenářů na vydání). Na druhem místě je deník MF Dnes (639 tis. čtenářů), který ale po sečtení svých regionálních mutací překonává Deník (664 tis. čtenářů).
Roste bydlení a tituly pro ženy
Media projekt kromě jiného poprvé ukázal výsledky čtenosti týdeníku Téma (Mafra) – čte jej 66 tis. čtenářů – a přílohy Rodina Dnes z dílny stejného vydavatelství – má 206 tis. čtenářů. Další víkendová příloha Víkend Právo, náležící k deníku Právo, má 175 tis. čtenářů na vydání.
Unie vydavatelů ve své zprávě zároveň upozornila na kategorie, které si v porovnání s minulým měřením vylepšily svoji pozici. Jde o skupinu časopisů pro ženy (Napsáno životem +11,3 procenta), časopisů o bydlení (Katka – Náš útulný byt +10,9 procenta, Chatař a chalupář +10,7 procenta), lifestylových titulů pro ženy (Harper’s Bazaar +12,7 procenta) a titulů vydávaných v neděli (Nedělní sport?+9,5 procenta).