Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Lokální sociální sítě získávají pozornost uživatelů

Zeptejte se vedle – vyzývá svým názvem sociální síť Frag Nebenan. To, co by mohlo jinde znít jako pouhé odbytí, je v pojetí rakouských stránek výzvou k hledání odpovědí, pomoci a nových vztahů ve svém nejbližším okolí. Frag Nebenan funguje jako lokální sociální síť pro město Vídeň, kde propojuje uživatele s ostatními registrovanými, kteří bydlí v okruhu pěti set metrů. Toto spojení mohou následně využít pro vzájemnou pomoc, jako je vyzvedávání dětí ze školy, venčení psa, zalévání květin nebo i pro setkávání a seznamování se se svými sousedy.

Frag Nebenan tak funguje jako jakýsi protipól Facebooku, který nejčastěji pomáhá na dálku udržovat už existující kontakty. A zdá se, že se mu daří. Po roce a půl fungování má přes 18 tisíc členů a jejich počet podle zakladatelů denně roste. Síti se zároveň povedlo nedávno získat grant, jenž jí umožnil zaměstnat prvního full time zaměstnance a získat první peníze za reklamu – ta zde ovšem nefunguje bannerovým způsobem, ale jako placené zprávy pro uživatele z okolí promované prodejny nebo služby.

Spousty sousedů

Zatímco Vídeň je díky Frag Nebenan nejspíš nejbližší metropole s lokální sociální sítí, zdaleka není jediná.

Reklama
Know

Nextdoor, jenž ve Spojených státech propojuje lidi žijící ve stejné oblasti podobně jako Frag Nebenan, vytvořil za posledních pět let 82 tisíc soukromých sousedských skupin napříč celou zemí. Letos na jaře získal investici ve výši 110 milionů dolarů. Síť podle webu Mashable momentálně intenzivně pracuje na zpeněžení své uživatelské základny. Ve hře je placené doporučování lokálních služeb i zprostředkování donášek zboží v rámci sousedství.

Velké oblibě se ve Spojených státech těší i aplikace Yik Yak, která umožňuje uživatelům v okruhu 1,5 míle navzájem anonymně komunikovat a jež je populární zejména v univerzitních kampusech. Právě její hyperlokálnost však omezuje její další růst, jelikož pro uživatele nemá smysl zvát do aplikace své širší okolí, které se nenachází v největších ohniscích užívání. A jako problém se kvůli on-line šikaně ukazuje i anonymita v kombinaci s blízkostí.

To, jak a v jaké podobě se bude lokálním sociálním sítím dařit, nejspíš však ukáže už blízká budoucnost – Frag Nebenan totiž plánuje expanzi do největších rakouských, německých a švýcarských měst.

Frag Nebenan funguje jako protipól Facebooku – namísto udržování vztahů na dálku je vytváří v blízkém okolí. A zdá se, že se mu daří.

Reklama
Abovalve
Reklama
ČEZ Vánoce
Reklama
ČEZ Vánoce
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-49

MAM Exkluzivně v časopise

Michal Šlechta a Michal Bubeníček, POPAI Forum 2024
Vstupní body do kategorie
LiDay 2024

MAM Téma čísla

WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
ctv
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)