Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Kdo dostane vaše peníze?

Několik desítek řečníků vystoupí už ve čtvrtek 19. listopadu na šestnáctém ročníku konference Forum Media. Přinesou případové studie, nové výzkumy a podělí se o zkušenosti z praxe. Program je podobně jako v uplynulých letech rozdělen do čtyř sálů: Marketing, Média, Agentury a Zákazník.

Ráno se ale ještě všichni hosté sejdou ve společném hlavním sále. Program začne blokem rozhovorů s manažery českých mediálních domů. Moderátorka Zuzana Tvarůžková si postupně pozve na pódium Libuši Šmuclerovou (Czech News Center), Michala Klímu (Vltava-Labe-Press), Michala Hanáka (Mafra), Romana Latuskeho (Economia), Marka Singera (FTV Prima) a Michela Fleischmanna (Lagarde`re). Čtvrthodinová interview se zaměří na plány pro rok 2016 a aktuální dění v médiích.

Je Google kamarád, nebo nepřítel?

Po českých manažerech se ujmou slova hlavní zahraniční hosté. Oba se zabývají vztahem tradičních vydavatelů a internetových firem, ale ve svých názorech se neshodnou. Jako první přijde na pódium viceprezident německého vydavatelství Axel Springer, který má ale zároveň osobní zkušenost ze Silicon Valley: Christoph Keese. Tvrdý kritik Googlu v rozhovorech říká, že globální vyhledávač vydělává na cizím obsahu, což by se rozhodně nemělo tolerovat. Vítá proto antimonopolní šetření, které proti Googlu zahájila Evropská komise.

Reklama
ČEZ

Také Eero Korhonen, který se svou keynote vystoupí po Keesem, má zkušenosti z vydavatelského průmyslu. Než v roce 2012 nastoupil do Googlu, působil například ve finské Sanomě. V Googlu odpovídá za strategická partnerství s mediálním průmyslem. Ve svém vystoupení chce na příkladech z Evropy konkrétně ukázat, jak mohou vydavatelé těžit ze spolupráce s Googlem.

Bohatý program odpoledních sálů

První ze souběžných odpoledních sálů, Marketing, klade důraz hlavně na moderní formy propagace, jako je content marketing nebo výkonnostní marketing. O content marketingu bude mluvit Jiří Caudr z O2, na kterého naváže Kateřina Borovanská z agentury Freya CZ.

Investice globální firmy do různých mediatypů představí ve své prezentaci Luis Monteiro, ředitel marketingu společnosti Xerox. S týmy v jednotlivých zemích pracuje na tom, aby v praxi fungovaly jejich marketingové strategie a dařilo se všem částem byznysu. V panelové diskusi o youtuberech představí jak ty, kteří je zastupují a nabízí jejich služby značkám, tak konkrétní zkušenost s tím, když spolupráce s youtuberem nefunguje podle představ klienta. Zkušenosti z kampaně na neexistující pivovar Patron ukáže Plzeňský Prazdroj. České Radiokomunikace seznámí publikum s možnostmi reklamy v hybridním vysílání a New Age Media ukáže inovativní formy kinoreklamy. Výkonnostní marketing velkých značek bude předveden na příkladu IBM a sál uzavřou ukázky krizové komunikace v digitální době, které si připravila SentiOne.

Peníze ukryté ve videu

Mediální sál rozebere úspěch nových mediálních projektů: slovenského Denníku N a českých magazínů Echo24 a Reportér. Vydavatelství Economia se podělí o dosavadní zkušenosti s paywallem na webu Hospodářských novin. Z výzkumu TNS Aisa se dozvíme, jak Češi tráví život s digitálními zařízeními v rukou. Řeč přijde na změny mediálních zákonů v příštím roce, na význam rádia pro posluchače i inzerenty v internetové době a také na fenomén videoreklamy. O penězích ve videu budou v panelové diskusi mluvit Michal Hanák (Mafra), Milan Šíma (Aktuálně.TV), Daniel Grunt (FTV Prima) a Petr Horák (TV Nova). Společnost Millward Brown poté exkluzivně ukáže výsledky studie AdReaction 2015, která například porovnala čas strávený u jednotlivých obrazovek s mediálními investicemi do těchto médií.

Agenturní sál se zaměří na poslední vývoj v crossmediálním měření. Asociace televizních organizací na konci září vybrala agenturu pro pilotní projekt a také televize Prima už má první výstupy ze svého vlastního měření. Obě firmy vystoupí v úvodním panelu.

Následovat bude panel o efektivitě investic do různých mediatypů, kde budou argumentovat zástupci internetového světa i tradičních médií. Další panel pak konkrétně doporučí, kam dát peníze na reklamu v roce 2016. A veřejné správě pošlou účastníci konference vzkaz, jak pořádně připravit tendr na komunikační kampaň, aby se neopakovaly nechvalně známé skandály.

Ve čtvrtém sále se bude mluvit o vztazích se zákazníky. Hosté konference budou moct v anketě připravené firmou Ipsos konfrontovat své názory s názory z různých průzkumů trhu. Brašnářství Tlustý představí svou strategii klientské komunikace na sociálních sítích. A hned ve dvou prezentacích dojde na využívání věrnostních programů. Zjistíme, jak použít na zákazníky neuromarketing a díky oční kameře ověříme, jestli sex (ne)prodává. Upozorníme na peníze ve velkých datech a v rámci ukázek nejlepšího aktivačního marketingu budou předány ceny IMC.

 

Program a přihláška: www.e-forummedia.cz

Filip Rožánek
Clarion Congress Hotel

Forum Media se letos koná v sálech Clarion Congress Hotelu v pražských Vysočanech. Foto: Clarion Congress Hotel

Reklama
Know
Reklama
Reklama
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-50

MAM Exkluzivně v časopise

Diana Hlaváčová, Seznam
MAM class prompty Ipsos
Michal Šlechta a Michal Bubeníček, POPAI Forum 2024

MAM Téma čísla

Návrh bez názvu-127
WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)