T radiční mediální agentury, tak jak je známe, jsou zaměřené, jak jinak, na nákup a plánování médií. Klienti však často potřebují mediální podporu nejenom v oblasti nákupu médií, ale i v souvisejících oblastech on-line marketingu. Současná doba proto přichází s konceptem poskytování komplexních služeb v rámci jedné agentury.
Myslíte si, že tradiční mediální agentury nemohou vytvářet obsah, pracovat s webovými stránkami, řešit optimalizaci pro vyhledávače, vytvářet bannery nebo konzultovat webovou analytiku?
Některé ne, ale agentury, které tento trend zachytily, zakládají specializovaná oddělení nebo samostatné profilově zaměřené agentury, které dokážou v rámci jedné společnosti poskytovat daleko širší portfolio klientských služeb. Pro klienty má toto spojení hned několik významných pozitiv.
Zaprvé nemusí složitě a zdlouhavě koordinovat spolupráci mezi jednotlivými agenturami. Zadruhé komplexnost služeb poskytovaných jednou agenturou zefektivňuje společnou strategii a zatřetí je celý výsledek připraven a spuštěn rychleji.
Naproti tomu specializované digitální agentury jsou většinou úzce zaměřené na určitou oblast digitální komunikace, kterou se snaží dělat co nejlépe. Například vytváření grafických podkladů, správa sociálních sítí, tvorba obsahu, propagace klienta na internetu atd. Často však nedokážou pokrýt širší portfolio služeb, které klienti požadují, a nemají také propojení na média, která jim pro komunikaci na internetu zajistí potřebný prostor.
Jaká je tedy odpověď na úvodní otázku, jestli jsou tradiční mediální agentury ohroženy specializovanými digitálními agenturami? Myslím si, že částečně ano, ale jenom za předpokladu, že se tradiční mediální agentury nedokážou přizpůsobit novým požadavkům klientů a budou stále poskytovat „pouze“ nákup médií.
Tomáš Falada, Performics, SEO supervisor