Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Férový tendr (závěr)

Představitelé iniciativy a zástupci členských agentur AKA, kteří se na Férovém tendru podíleli a rozhodli se k dodržování jeho pravidel, říkají, že v praxi se stává, že se klientovi ozvou třeba proto, že jim z pohledu této iniciativy chybí v zadání určité body.

Žádají o jejich dodání a třeba o prodloužení času na přípravu. V řadě případů to zadavatel přijal a zbývající podklady i čas navíc agenturám poskytl. Jmenovat je prý možné i konkrétně, například České dráhy při výběru agentury na redesign webových stránek, Hypoteční banku nebo T-Mobile. A uvedených zkušeností prý přibývá, to je jistě dobrá zpráva.

Co tedy říci závěrem? Nejpraktičtější bude si všechny zásady pěkně zopakovat. Navíc jsme pro vás do tohoto vydání připravili speciální velkoformátovou vkládačku, kde naleznete vše potřebné, co k Férovému tendru budete chtít vědět.

Reklama
ČEZ

1. Tendr jen, když je potřeba. Neměl by sloužit jako sběr nápadů, ke snižování ceny ani ověřování agentury.

2. Rozumný počet agentur. Ve strategicko-kreativní fázi by mělo být do tendru pozváno maximálně pět agentur.

3. Rozpočet není tajný. Hrubý rozpočet může nastavit jasnější mantinely pro přípravu návrhů.

4. Dostatek času a jasný timing. Na strategicko-kreativní výstup jsou třeba alespoň čtyři týdny, počet kol by měl být znám.

5. Dostatek příležitostí pro setkání týmů. Osobní prezentace umožní zadavateli seznámit se s týmem a lépe hodnotit jeho záměr.

6. Jasná hodnoticí kritéria a zpětná vazba. Nastavení kritérií usnadňuje výběr vítězného řešení, rozhodnutí je lépe obhajitelé.

7. Účast odpovědných osob. Mělo by být zřejmé, kdo výběrové řízení vede a kdo rozhoduje o jeho výsledku.

8. Nezatěžujme se zbytečnostmi. Přílišná a neodůvodněná administrativa zatěžuje kapacity na úkor samotné prezentace.

9. Požadavek exkluzivity není automatický. Férovou podmínkou oboustranné exkluzivity je dlouhodobá spolupráce.

Zpracováno i na základě informací z dotazníkového průzkumu mapujícího problematická místa tendrování mezi klienty a komunikačními agenturami. Průzkum realizovala iniciativa Férový tendr. Nechte si ověřit brief na www.ferovytendr.cz.

Reklama
MMcite
Reklama
ČEZ Vánoce
Reklama
ČEZ Vánoce
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-50

MAM Exkluzivně v časopise

Peter Menky, Dodo
Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
Michaela Suráková, Atmedia

MAM Téma čísla

Návrh bez názvu-127
WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)