Další maloobchodní řetězce se svými privátními značkami vstoupily do „prémiového segmentu“. Konkrétně jde o Billu, která představila svůj brand Billa Premium, a Kaufland, který svou novou značku Exquisit uvedl do prodejen v prvním listopadovém týdnu.
Billa svou „exkluzivní privátní značku“ Premium charakterizuje jako „řadu vysoce kvalitních potravin za příznivé ceny, která cílí na velmi náročné zákazníky, kteří vyhledávají výjimečné gurmánské zážitky“.
Podle jejího ředitele Jaroslawa Szczypky chce nabízet „špičkovou kvalitu pro každého“, přičemž produkty mají být snadno rozpoznatelné už jen díky „stylovému černozlatému balení, které jim samo o sobě dodává punc luxusu a špičkové kvality“.
Obdobně ovšem charakterizuje svou řadu Exquisit i Kaufland. „Čas od času je zkrátka potřeba nechat se rozmazlovat. (…) Užijte si rafinované vaření s těmi nejlepšími ingrediencemi. Vychutnejte si delikatesní momenty se svými nejbližšími. Zažijte kousek luxusu v každodennosti!“ uvádí se na jeho webu s tím, že „experti Kauflandu“ vytvořili devět produktových řad, u kterých se inspirovali „nejvyhlášenějšími specialitami z Francie, Itálie, Švýcarska, Belgie či Rakouska“. „Nechte se vtáhnout do světa nejvyššího kulinářství!“ hlásá neskromně Kaufland. I ta nejvyšší gastronomie je ovšem u něj k mání za „atraktivní ceny“. A podle mluvčího řetězce Michaela Šperla bude v nabídce do konce roku.
Konkurenční řetězce ovšem nechávají jak Premium, tak Exquisit v klidu. Podle Dagmar Krausové z Aholdu zavedl řetězec Albert svou prémiovou značku Excellent v roce 2014. Albert je prý dnes už dál, když nedávno uvedl značky Veggie pro vegetariány a FreeFrom, což je speciální brand pro lidi s intolerancemi.
„Týden s luxusním zbožím jsme odstartovali už před osmi lety. Značku Deluxe dnes nabízíme zákazníkům několikrát do roka, nejčastěji u příležitosti Vánoc a Velikonoc. Naší snahou zůstává nabízet nejlepší poměr ceny a kvality, a to také v případě značky Deluxe, která je cenově dostupná pro většinu zákazníků,“ říká Jitka Vrbová, tisková mluvčí Lidlu, řetězce, který býval kdysi dávno – ještě než začal udávat trendy – označován jako diskont.
Jen Pavla Hobíková z řetězce Globus říká, že jejich značka Globus Gold je „zaměřena především na opravdové gurmány, kteří si rádi za vysoce kvalitní potraviny připlatí“.
Foto: Kaufland
Nejluxusnější gastronomické zážitky za nejnižší ceny. Svět maloobchodních řetězců je buď naprosto žůžo, nebo je to jeden velký oxymóron.