Segmentace hraje prim
Za CEWE Color pro český trh zdůrazňuje marketingový ředitel firmy Petr Tureček zásadní priority v podobě silného zákaznického servisu a pečlivé segmentace. Devadesát procent objednávek jde dnes v CEWE přes internet, z toho 17 procent z mobilních telefonů. Nejsilnější zákaznickou skupinu představují ženy 30+ s dítětem mladším 12 let. Zatímco ženy skládají knihy z rodinných fotek, muži ze svých koníčků a zážitků.
CEWE Fotoknihy vznikají na všech trzích, kde CEWE působí, na základě soutěžních návrhů samotných zákazníků. Jde o koncept inspirovaný českou pobočkou, která před třemi roky namísto vytváření vlastních, uměle vyrobených vzorů dala prostor kreativitě svých zákazníků. „Víme, že každá fotokniha v průběhu soutěže (1 rok) motivuje cca 70 nových zákazníků, kteří si ji od CEWE objednají,“ dodává Tureček. Namísto vánočních slev volí CEWE Color stoprocentní záruky včasného dodání či asistenci při výrobě fotoknihy. Pro začátečníky tak např. nabízí on-line kurzy, zákazníky zve na exkurze do „výrobny“ a na základě monitoringu diskusí firma zavedla možnost vložení a archivace krátkých videí za pomoci QR kódu. Počet ročně vyrobených fotoknih odhaduje Tureček na čtvrt milionu, více čísel však opatrný koncern neposkytuje.
Německý koncern CEWE, který na českém trhu majetkově pohltil Fotolab i konkurenční FotoStar a hojně se objevuje i v síti drogerií DM, chystá změny v obchodní strategii, jež se stále více ubírá k obsahovému marketingu. Naplnit by se u nás měly do dvou let.
Ve velkém finále soutěže CEWE Fotokniha bude v dubnu 2016 o vítězích rozhodovat 16členná VIP porota. Hraje se o vůz značky Peugeot. Zdroj: CEWE