Desátý ročník evropské soutěže o nejlepší event EuBea přinesl potěšující novinku – česká agentura se historicky poprvé umístila na prvním místě v příslušné soutěžní kategorii. Vítězné konferenci Engage Prague se věnujeme ve zvláštním článku, stejně jako stříbrem oceněnému bratislavskému Lyreco CASH Convention.
Vítězové přišli od Waterloo
Absolutním vítězem letošního ročníku EuBea se staly oslavy dvoustého výročí bitvy u belgického Waterloo. Akce s rozpočtem přes pět milionů eur se zúčastnilo zhruba sto třicet tisíc návštěvníků z téměř osmdesáti zemí světa. Event zorganizovala agentura VO Communication ve spolupráci s Verhulst Events a Luc Petit Creation.
Druhou nejúspěšnější přihlášku vyplnila agentura Jack Morton Worldwide se slavnostním zahájením loňských her Commonwealthu ve skotském Glasgow. Akce vyšla na více než pět milionů eur, přesto šlo o nejmenší rozpočet her v tomto století. Jen v televizi sledovala zahájení více než miliarda diváků.
Třetím nejoceňovanějším eventem bylo opět slavnostní otevření, tentokrát ale šlo o kontejnerový terminál APM Maasvlakte II v nizozemském přístavním městě Rotterdamu. Jeho provoz zahájil sám král Vilém Alexandr. Po proslovech následovala propracovaná choreografie, v níž hlavní roli ztvárnily přepravní kontejnery, které za pomoci připevněných LED obrazovek, kamionů a jeřábů odprezentovaly výhody nového terminálu. Akci zrealizovala nizozemská agentura Bind, její rozpočet se vešel do rozmezí od jednoho do pěti milionů eur.