Společným jmenovatelem takřka všech čerstvých absolventů gymnázií jsou ambice. Petr Fryš nebyl jiný. „Řekl jsem si tehdy, na co studovat vysokou školu, všichni na mě přece čekají s otevřenou náručí,“ tvrdí dnes s úsměvem manažer videoslužeb Seznamu.
Na rozdíl od významné části svých vrstevníků tehdy netrávil většinu času v útrobách menzy, univerzitní knihovny či studentského baru. Od roku 2001 byl pevnou součástí týmu, který zrovna rozjížděl portál Centrum.cz. „Nastoupil jsem jako obchodník a zažil jsem, když po našem sídle běhal zakladatel Oldřich Bajer v ponožkách a kladl nám na srdce, ať prodáváme bannery,“ popisuje krušné začátky později úspěšného projektu. V Centru zůstal Fryš rok a půl, svou budoucnost však v roli obchodníka nespatřoval. Během jedné z prezentací si jej vyhlédli zástupci mediální agentury MediaCom, v jejíchž řadách vydržel čtyři roky.
Postupně Fryš přehodnotil i svůj původně skeptický pohled na akademickou půdu. Dálkově vystudoval dvojobor žurnalistika a sociologie na Masarykově univerzitě, magisterský titul získal na Baťově univerzitě. Ve své diplomové práci se věnoval tomu, čemu rozumí nejlépe, tedy internetové videoreklamě a její optimalizaci. „Studentům by školy měly otevřít dveře k dosud nepoznanému a motivovat je k dalšímu vzdělávání,“ vysvětluje Fryš svůj názorový progres. Během svého působení v MediaComu se s kolegy ze Seznamu potkával nejenom pracovně, ale i ve volném čase. „S Michalem Heisigem (obchodní ředitel Seznamu) chodívám pravidelně hrát fotbal. Často jsem jej lákal, ať jde pracovat k nám do mediální agentury, on mne zase na oplátku lanařil do Seznamu,“ vysvětluje Fryš. Nakonec od Heisiga dostal na vánočním večírku nabídku, která se neodmítá. A tak v roce 2011 začal pracovat v Seznamu na pozici manažera videoslužeb.
„Vliv videoreklamy stoprocentně poroste, i když má oproti TV reklamě nevýhodu, diváci s videem na internetu tráví minuty, kdežto televizi průměrně sledují několik hodin denně,“ říká Fryš jako odborník na problematiku. Hůl neláme ani nad displej reklamou: „Bude mít stále svůj význam, zvyšuje brand awareness. Na venkovní reklamu taky neklikáte, a přesto má svůj efekt.“ A jaká by podle něj měla být ideální reklama? „Musí být zábavná a relevantní pro cílovku,“ tvrdí Fryš. Na manažera Seznamu by dozajista platila zábavná reklama na Porsche Boxster. Německý sporťák je totiž jeho vysněným automobilem.
Petr Fryš
manažer videoslužeb, Seznam.cz