Reklama
Megaboard

Akademické vzdělání nebylo pro Petra Fryše původně prioritou. Nakonec to přehodnotil

Společným jmenovatelem takřka všech čerstvých absolventů gymnázií jsou ambice. Petr Fryš nebyl jiný. „Řekl jsem si tehdy, na co studovat vysokou školu, všichni na mě přece čekají s otevřenou náručí,“ tvrdí dnes s úsměvem manažer videoslužeb Seznamu.

Na rozdíl od významné části svých vrstevníků tehdy netrávil většinu času v útrobách menzy, univerzitní knihovny či studentského baru. Od roku 2001 byl pevnou součástí týmu, který zrovna rozjížděl portál Centrum.cz. „Nastoupil jsem jako obchodník a zažil jsem, když po našem sídle běhal zakladatel Oldřich Bajer v ponožkách a kladl nám na srdce, ať prodáváme bannery,“ popisuje krušné začátky později úspěšného projektu. V Centru zůstal Fryš rok a půl, svou budoucnost však v roli obchodníka nespatřoval. Během jedné z prezentací si jej vyhlédli zástupci mediální agentury MediaCom, v jejíchž řadách vydržel čtyři roky.

Postupně Fryš přehodnotil i svůj původně skeptický pohled na akademickou půdu. Dálkově vystudoval dvojobor žurnalistika a sociologie na Masarykově univerzitě, magisterský titul získal na Baťově univerzitě. Ve své diplomové práci se věnoval tomu, čemu rozumí nejlépe, tedy internetové videoreklamě a její optimalizaci. „Studentům by školy měly otevřít dveře k dosud nepoznanému a motivovat je k dalšímu vzdělávání,“ vysvětluje Fryš svůj názorový progres. Během svého působení v MediaComu se s kolegy ze Seznamu potkával nejenom pracovně, ale i ve volném čase. „S Michalem Heisigem (obchodní ředitel Seznamu) chodívám pravidelně hrát fotbal. Často jsem jej lákal, ať jde pracovat k nám do mediální agentury, on mne zase na oplátku lanařil do Seznamu,“ vysvětluje Fryš. Nakonec od Heisiga dostal na vánočním večírku nabídku, která se neodmítá. A tak v roce 2011 začal pracovat v Seznamu na pozici manažera videoslužeb.

„Vliv videoreklamy stoprocentně poroste, i když má oproti TV reklamě nevýhodu, diváci s videem na internetu tráví minuty, kdežto televizi průměrně sledují několik hodin denně,“ říká Fryš jako odborník na problematiku. Hůl neláme ani nad displej reklamou: „Bude mít stále svůj význam, zvyšuje brand awareness. Na venkovní reklamu taky neklikáte, a přesto má svůj efekt.“ A jaká by podle něj měla být ideální reklama? „Musí být zábavná a relevantní pro cílovku,“ tvrdí Fryš. Na manažera Seznamu by dozajista platila zábavná reklama na Porsche Boxster. Německý sporťák je totiž jeho vysněným automobilem.


Petr Fryš

manažer videoslužeb, Seznam.cz

Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-03

MAM Exkluzivně v časopise

Jan Patawa, MV ČR
David Klimeš, NFNZ
Domi Alagia, DVTV

MAM Téma čísla

Otvírák na web - Vašek
gaming_rytir_iStock_nový web-otvírák (50)
2025
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

WEB_normal(10)
Souboj spotů osmifinále 2024
MAM Souboj spotů 2024 finále
MAM Souboj spotů 2024 semifinále
WEB_normal(10)
Souboj spotů osmifinále 2024
MAM Souboj spotů 2024 finále
MAM Souboj spotů 2024 semifinále