Reklama
Megaboard

YouTube není jen TrueView

Nejpoužívanější reklamní formáty na YouTube (YT) jsou TrueView videoreklamy, které se uživatelům zobrazují na principu aukce. In-stream reklamy se automaticky spouští před videoobsahem a in-display reklamy se zobrazují nad výsledky vyhledávání.

U in-streamu se platí za úplné zhlédnutí nebo 30 vteřin videospotu. Výhodou je relativně nízká cena za zhlédnutí. Zásadní změnou je omezení proklikové plochy. V minulosti to bylo 100 procent videa. Nyní se využívají prvky jako karty nebo odkaz na inzerentovu stránku. Kliknutí znamená platbu, ale jen za první interakci, ostatní jsou již „zdarma“.

U in-display reklam se platí za každé přehrání, které ale spouští sám uživatel, tudíž je více zapojen.

Výhodou TrueView reklam je škála detailního cílení nebo možnost do kampaní kdykoliv zasáhnout a okamžitě optimalizovat. Nejčastěji se měří podíl zobrazení a zhlédnutí. Mezi další sledované metriky patří např. počet interakcí, frekvence zobrazení či zhlédnutí a počet unikátních zobrazení, tedy zásah kampaně.

Masthead je král image reklamy

Přestože většina inzerce na YT probíhá aukčním systémem, Masthead je výjimka, kterou je potřeba si rezervovat. Je to jediný způsob, jak na jeden den získat exkluzivně inzerci na homepagi. Jde o videobanner o velikosti 970 x 250 a 970 x 500 v rozbalitelné verzi. Zobrazuje se pod navigačním panelem a spouští se automaticky. Banner na stránce zůstává i po přehrání videoreklamy.

Masthead by se dal označit za krále image a brand reklamy. Je vhodný pro každého inzerenta, který má výrazné a líbivé produktové video. Jeho nejlepší využití je ovšem pro launch nových produktů. Je nepřehlédnutelný a s jistotou získá za jediný den více než dva miliony impresí na desktopech a zhruba stejný počet na mobilních zařízeních, kde zabírá ještě větší část obrazovky.

Dopad videokampaní se dá velmi dobře měřit tzv. Brandliftem. Studie od Googlu zjišťuje povědomí o značce, vybavení si reklamy i zájem o značku. Ten se měří porovnáním nárůstu neplaceného vyhledávání na Googlu. Respondentů je zpravidla několik tisíc. Hlavní výhodou jsou dodatečná data zdarma ke klasickým mediálním výsledkům. Kampaň musí probíhat alespoň sedm dní v kuse.

 

Autoři jsou výkonnostními specialisty ve společnosti Performics

 

Masthead se většinou využívá pro launchování nových produktů nebo pro neobyčejně zajímavá produktová videa.

Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-2025_02

MAM Exkluzivně v časopise

ROI
Jan Nízky, A+Manual
KFC Bukurešť

MAM Téma čísla

gaming_rytir_iStock_nový web-otvírák (50)
2025
Téma Ročenky 2024
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

WEB_normal(10)
Souboj spotů osmifinále 2024
MAM Souboj spotů 2024 finále
MAM Souboj spotů 2024 semifinále
WEB_normal(10)
Souboj spotů osmifinále 2024
MAM Souboj spotů 2024 finále
MAM Souboj spotů 2024 semifinále