Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Tisk jde na slevových portálech i pod cenu. Jde spíš o propagaci než výdělek

Vedle sushi a pivních lázní se v nabídce slevových portálů lze čím dál častěji setkat i se zlevněným předplatným novin a časopisů. Roční předplatné Otazníků historie si tam čtenáři mohli pořídit za 99 korun, magazínu F.O.O.D. na stejné období za 255 korun.

Nejznámější tuzemský slevový portál Slevomat jenom za letošní rok podle vlastních slov eviduje spolupráci se zhruba deseti tituly. „Postupem času sledujeme, že jednotlivá vydavatelství jsou spolupráci stále častěji nakloněna, protože nás vnímají jako možnost zviditelnit svůj titul a využít nás jako další prodejní kanál,“ uvádí head of sales Slevomatu Lucie Šrédlová.

Blíž k Západu

Český časopisecký trh se přitom díky nabídkám na slevových portálech přibližuje tomu americkému. Ten se výrazně orientuje na předplatné, kvůli čemuž například Hearst Magazines nabízí dvouleté předplatné Elle za 25 dolarů. Jedno vydání je přitom ve volném prodeji za čtyři dolary. Důvodů k této strategii je více – od specifičnosti tamního trhu, který není tolik postavený na trafikách a volném prodeji, až po snahu získat větší a inzertně zajímavější čtenářskou základnu.

Reklama
Know

V tuzemsku je levné předplatné vnímáno spíš jako propagace, což naznačuje i fakt, že většina nabídek na slevových portálech je na půlroční, maximálně roční předplatné. „Kvůli vysokým finančním nákladům na rozesílání zásilek předplatného se nedají nazvat tyto slevové akce jako výdělečné. Považujeme to spíše za akt propagace pro tituly RF Hobby,“ vysvětluje manažerka marketingu společnosti Zuzana Matušková. RF Hobby už přes slevové portály nabízelo předplatné svých titulů Enigma nebo History Revue.

Dalším vydavatelstvím, které tyto možnosti často využívá, je Mladá fronta. Nabízela už slevy na časopisy Maminka, Lidé a Země, Moje psychologie a další. Podle její PR manažerky Pavlíny Míčové je to primárně cesta, jak získat nové předplatitele, zejména v období Vánoc, kdy je o předplatné největší zájem. Celoroční slevy v americkém stylu se však, zdá se, zatím nechystají.

Kvůli vysokým finančním nákladům na rozesílání zásilek předplatného se nedají nazvat tyto slevové akce jako výdělečné. Zuzana Matušková, RF Hobby

Reklama
ČEZ
Reklama
Reklama
Know
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-50

MAM Exkluzivně v časopise

Peter Menky, Dodo
Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
Michaela Suráková, Atmedia

MAM Téma čísla

Návrh bez názvu-127
WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)