Reklama
Megaboard

Reakce na článek „Nova zdražila reklamu o šest procent, Prima o sedm“ z MAM 43

V článku „Nova zdražila reklamu o šest procent, Prima o sedm. Media Club vyřadil TV Barrandov“ ze dne 19. října 2015 (MAM 43) je uvedeno, že změnou obchodní cílové skupiny a odchodem televize Barrandov z Media Clubu se sníží inventory až o 30 procent.

Tato informace se diametrálně liší od reálných propočtů zmiňovaných změn. Celkový počet GRP jednotlivých cílových skupin je dán tím, jak dané cílové skupiny sledují televizi. A protože starší diváci sledují televizi obecně více, je i počet GRP doručovaný starší cílovkou 15+ větší.

Konkrétně se rozdíl mezi celkovým počtem ratingů v CS 15+ a 15-69 pohybuje jen okolo šesti procent, což odpovídá i našemu odhadu na změnu celkového prodejního inventory v cílové skupině 15-69 let.

Co se týče odchodu televize Barrandov z mediálního zastupování společnosti Media Club, ten by měl být vyvážen nově zastupovanými stanicemi, které cílí primárně na mladší cílové skupiny. Jedná se o čtyři nové kanály: filmový kanál Prima Max, komediální Prima Comedy Central, lifestylovou Mňam TV a dětskou stanici Nickelodeon.

Očekáváme tedy naopak, že objem celkového inventory Media Clubu v cílové skupině 15-69 let bude v roce 2016 přinejmenším na stejné, nebo dokonce na vyšší úrovni než v roce 2015.

 

Autor je obchodním ředitelem mediálního zastupitelství Media Club

Ladislav Dianiška odhaduje změnu celkového prodejního inventory v cílové skupině 15-69 na šest procent.

Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-03

MAM Exkluzivně v časopise

Jan Patawa, MV ČR
David Klimeš, NFNZ
Domi Alagia, DVTV

MAM Téma čísla

Otvírák na web - Vašek
gaming_rytir_iStock_nový web-otvírák (50)
2025
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

WEB_normal(10)
Souboj spotů osmifinále 2024
MAM Souboj spotů 2024 finále
MAM Souboj spotů 2024 semifinále
WEB_normal(10)
Souboj spotů osmifinále 2024
MAM Souboj spotů 2024 finále
MAM Souboj spotů 2024 semifinále