Nejčastější formou interní komunikace ve firmách jsou porady s vedením a nástěnky, plakáty či letáky pro zaměstnance, jak zmiňuje cca polovina pracující internetové populace. Následují spíše neformální setkání, jako společná posezení v hospodě nebo jiné mimopracovní aktivity (třetina až čtvrtina pracujících). S interní sociální sítí v rámci firmy má zkušenost čtvrtina a rovněž čtvrtině chodí newslettery do e-mailu. Zaměstnanecký časopis dostává pětina pracujících a skutečně většina z nich jej i přečte.
Necelá pětina se již setkala s teambuildingem. Obecný názor na tuto formu je jak mezi absolventy, tak mezi ostatními lidmi (kteří o něm většinou mají dobré povědomí) velmi pozitivní. Převládá názor, že může přinést bližší seznámení s kolegy, upevnění vztahů, zlepšení týmové práce, uvolněnost a zábavu. Na druhé straně si zejména ti, kteří teambuildingem prošli, stěžují na jistou vynucenost, někdy i časovou náročnost nebo špatně zvolené aktivity.
A jaký druh interní komunikace považují lidé za nejpřínosnější? Uznávané jsou i prakticky nejčastěji probíhající porady či mítinky s vedením (zmiňuje necelá třetina). Následují společné mimopracovní aktivity – sportovní, kulturní akce nebo společná hospoda. Desetina žádá interní sociální síť, méně než desetina newslettery a pak teprve rovněž méně než desetina teambuilding.
Český národní panel je projekt výzkumných agentur STEM/MARK, NMS Market Research a Nielsen Admosphere, které společně vytvořily jeden z největších výzkumných panelů v Česku. Slouží pro kvalitní a rychlé on-line sběry dat o internetové populaci ČR. Víc informací na www.ceskynarodnipanel.cz.