Reklama

Portorož funguje: Silné a opravdové téma. Ne intelektuální cvičení

Po sedmi letech jsem se vrátil na festival Golden Drum, tentokrát v roli porotce. Za těch sedm let od vypuknutí krize jako by se v Portoroži nic nezměnilo. Nic, až na festival samotný. Ubylo okázalosti, po večírcích produkcí a jednotlivých států ani stopy. Žádné projížďky jachtou po piranské zátoce… Hurá! Festival je konečně tím, čím chce být – přehlídkou nejlepších nápadů z regionu. Představte si to jako situaci, kdy na festival ve Varech jezdí lidé jen za filmy.

Čeho také ubylo, bylo ocenění českých prací. Gratulace Kaspenu a Hullabaloo za ocenění. My, kteří jsme shortlisty neproměnili, se pokusíme příští rok. Možná nám pomůže, když se podíváme na nejlepší práce.

Nejvíc zazářily ty pro mobilní operátory. Rumunské Sunday Grannies pro T-Mobile skvěle propojující seniory a mladou generaci nedělají jen „dobro pro dobro“ – obchodní výsledky jsou výmluvné a ukazují, že chytrá a dobře zacílená komunikace může fungovat lépe než bezvýchodná soutěž o vtip roku, které jsme často svědky u nás.

Reklama

Vodafone s kampaní Between Us pak dokonale využívá média. Její propracovanost je opravdu fascinující. Vytvořit takto rozsáhlou kampaň tak, aby cílila jen a pouze na ženy a očím mužů zůstala takřka neviditelná, je na hranici geniality. Bravo, Turecko (a také Praho s Jaimem Mandelbaumem, který se na kampani podílel).

Časopis Vengadist, který své speciální číslo věnované problematice HIV nechal celé vytisknout inkoustem s příměsí krví nakažených, může někoho děsit, nicméně o problému a časopisu samém se díky tomu mluvilo všude na světě.

Zajímavých prací na festivalu bylo mnohem víc. Ty, co bodovaly nejvíc, spojovalo především silné a opravdové téma a hlavně to, že nejen okouzlovaly svou intelektuální výší, ale opravdu fungovaly. Hodně českých prací, které zůstaly na shortlistu, v tomto kontextu působilo jaksi „příliš soutěžně“.

Kdoví, možná poděkujeme té krizi, že na festival začali jezdit jen ti, kteří se o reklamu a komunikaci opravdu zajímají, a že práce přihlášené a vítězící jsou ty, které fungují.

 

Hadj Moussa, kreativní ředitel, DDB Praha

Reklama
Reklama
Reklama
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-2025_6

MAM Exkluzivně v časopise

Adam Lazár
Jan Weisshäutel, Sprint
Unicorn Army

MAM Téma čísla

kina
Návrh bez názvu-8
spot_Nezapoment_ceska filharmonie_nový web-otvírák (63)
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

MAM Souboj spotů leden 2025
Česká spořitelna Kingdom Come: Deliverance II
Pokáč Partners Banka
MAM Souboj spotů leden 2025
Česká spořitelna Kingdom Come: Deliverance II
Pokáč Partners Banka