Nova zdražila reklamu o šest procent, Prima o sedm. Media Club vyřadil TV Barrandov.

Dvě největší tuzemské komerční televize odtajnily obchodní podmínky pro příští rok. Zadavatele čeká zdražení v řádu jednotek procent a relativně málo novinek. Největší změnou, o které MAM informoval před měsícem, je vyřazení stanice TV Barrandov z mediazastoupení Media Clubu, patřícího do skupiny Prima. Pro impérium Jaromíra Soukupa to může znamenat reálný výpadek příjmu kolem 400 milionů korun ročně. „Nakonec jsme dohody nedosáhli, ale budeme se snažit jednat dál. Výtky se sešly zhruba v poměru 50 na 50 z obou stran,“ řekl generální ředitel FTV Prima Marek Singer s tím, že naděje na budoucí shodu nejsou velké. Stejně tak ale může jít o navýšení tlaku na Soukupa. Barrandov činil zhruba 14 procent prodejů mediazastoupení Media Club.

Na druhou stranu v Media Clubu bude příští rok zahrnuta nabídka společnosti CE Media Pála Milkovicse, která v Česku provozuje kanál Mňam TV, k němuž na podzim přibude i Mňau TV. Portfolio se rozšíří také o dětský kanál Nickelodeon a dvě nové stanice Prima Max a Prima Comedy Central, jejíž program kompletně obstará Viacom.

Media Club také zavádí novou prodejní cílovou skupinu dospělý 15-69. To oproti původní cílovce 15+ může na hlavním kanálu Primy znamenat spolu s odchodem Barrandova úbytek celkového inventory ve výši téměř 30 procent. Kromě klasických reklamních formátů nabídne Media Club v roce 2016 interaktivní reklamní prostor prostřednictvím technologie HbbTV.

Nova nabídne novou injektáž

Svůj základní ceník o mírných šest procent zdražily i stanice spadající pod Nova Group. Šéfa mediální agentury Media Investments Jana Klápu na novinkách v obchodní politice TV Nova nejvíce zaujala nová forma injektáže do spotů, kterou jako první využila Sazka. „Předpokládám, že tuto formu reklamy příští rok určitě využijeme,“ těší se Klápa.

Podle Klápy ale pro vývoj televizního trhu v příštím roce budou klíčové odpovědi na otázky, kdo se stane novým vlastníkem minoritního podílu (49 procent) švédské mediální skupiny MTG v Prima Group, zda Time Warner bude i nadále vlastnit CME (majitele Novy) a jaké televizní stanice bude prodávat Media Club. Ten v současné době vykazuje velmi vysokou vyprodanost – přes 90 procent.

Prima představila obchodní politiku za přítomnosti ředitele Marka Singera (uprostřed) i Ladislava Dianišky z Media Clubu (vpravo). Přítomen byl i Bartosz Witak z Viacomu.

Reklama
Reklama
Reklama
MAM_SOME_800x1068_cover-11

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

Ipsos

AKTUÁLNÍ VYDÁNÍ

MAM_SOME_800x1068_cover-11

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

MAM Téma čísla

nový web-otvírák
Návrh bez názvu-17
iStock_téma_CX propast_nový web-otvírák - 2025-02-22T182251

MAM Exkluzivně v časopise

Lenka Králová, Pilsner Urquell
Scott Mills
Vojta Kotek, Bauhaus
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

nova_O2
airbank100_2
MAM Souboj spotů - únor
lego_mustard
nova_O2
airbank100_2
MAM Souboj spotů - únor
lego_mustard