ROI, positioning, push poll… marketing a PR, stejně jako řada jiných odborů, mají svůj vlastní jazyk. Pro člověka zvenčí může být problém mu rozumět. Kniha Marketingová komunikace a public relations z dílny stejnojmenné katedry na Univerzitě Karlově se snaží tato hesla laikům vysvětlit.
Primárně jde tedy o výkladový slovník, v němž se však čtenář díky rozsáhlým vysvětlením může dozvědět zajímavé detaily o pojmech jako například greenwashing. Třeba to, že hrdé prohlášení firem, že na výrobu papíru nepoužívají tvrdé tropické dřevo, je vlastně nesmyslné.
Kvůli menšímu celkovému rozsahu knihy se však nedostává na výrazy jako například už vzpomínaný ROI (return of investments), který se v oboru užívá často, nebo na jeden z nejoblíbenějších současných termínů – influencer. Velký prostor je věnován pojmům z politického marketingu nebo základním výrazům jako žurnalistika. Což je trochu škoda, vzniká však prostor pro druhé, doplněné vydání.