Přihlášku agentury OgilvyOne v soutěži Český direkt & Promo s „kampaní“ pro redesign obalů vlasové kosmetiky Lybar diskutovala letošní porota poměrně dlouho, než se usnesla na udělení stříbra. Převážil však názor, že černobílý moderní design udělal „retroznačce“ Lybar daleko větší službu než jiným značkám rozpočtem několikanásobně větší kampaně.
Lybar mezi studentkami
Lybar je součástí našich domácností více než 50 let. Věrné zákaznice Lybaru však po roce 1989 přirozeně stárly, a navíc trh zaplavilo velké množství dalších značek. Cílem výrobce, společnosti Obra, a jeho agentury tedy bylo představit Lybar nové generaci. Místo rebrandingu stávajících produktů se rozhodli uvést na trh novou subznačku péče o vlasy pro mladé uživatelky. Na základě průzkumu mezi nimi vznikal Lybar Promiss – produkt, který vyniká mezi ostatními nadčasovým designem využívajícím černou a bílou a geometrické křivky.
Po dvou měsících prodeje v maloobchodech se počet prodaných kusů vyšplhal na 50 000, prodej celého portfolia značky a celková zisková marže se navýšily více než o 10 procent. A to vše bez jediné reklamy v televizi, rádiu, in-storu, on-linu nebo outdooru, jak uvedla přihlašující agentura. Do on-linu však přece jen Lybar již svou energii investoval, a to cestou direct mailu vybraným youtuberkám k recenzi.
Design obalů pro Lybar Promiss od Lucie Míkové získal též ocenění Bronze Design Touch 2015.