Lidé během akcí utrácejí vyšší částky

Různé akce a eventy sice nemusí být tím nejsilnějším argumentem pro návštěvu nákupního centra, podle průzkumu, který provedl mezi svými návštěvníky Freeport Fashion Outlet, ale eventy přinášejí obchodům v centru vyšší útraty zákazníků. Vedle toho jsou klíčovým faktorem i výrazné slevy.

Také to je důvod, proč Freeport na hraničním přechodu Hatě tradičně pořádá při příležitosti svých narozenin noční nakupování. To s sebou navíc přináší oproti jiným eventům pořádaným prodejci spojení zábavy s nadprůměrnými slevami, jak uvádí Jan Procházka, ředitel outletového centra, s tím, že během akcí roste počet návštěvníků oproti průměru o 30 až 50 procent.

„Masaryka“ dá za nákupy každý pátý

Z průzkumu dále vyplynulo, že průměrná útrata českého zákazníka činí 3616 korun, přičemž více než 5000 zaplatí každý pátý. Během akce ale roste útrata oproti průměru přibližně o 35 procent a nad 5000 korun vydá 29 procent lidí.

V neposlední řadě výsledky průzkumu také potvrzují vztah mezi dobou strávenou v nákupním centru a výší útrat. Pokud se podaří udržet zákazníka alespoň jednu až dvě hodiny, tak utratí v průměru 2981 korun. S každou další hodinou pak roste útrata více než o 1000 korun. „Je proto důležité nabídnout zákazníkům nejen dobré ceny, kvalitní služby a příjemné prostředí, ale také prostor pro zábavu. To je zásadní zejména pro mladou generaci, která nebere návštěvu obchodního centra jen jako praktickou záležitost, ale vnímá ji jako jednu z alternativ, jak trávit čas s přáteli,“ vysvětlil Jan Procházka. Letos v září „bavili“ při Late Night Shopping akci nakupující Simona Krainová s Leošem Marešem. Zákazníci mohli využít například služeb stylistů, tzv. fashion komanda, připravena byla též taneční show.

Zpracováno podle pokladů agentury Botticelli

MAM_SOME_800x1068_cover-11

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

Ipsos

AKTUÁLNÍ VYDÁNÍ

MAM_SOME_800x1068_cover-11

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

MAM Téma čísla

sparta_kybersikana
nový web-otvírák
Návrh bez názvu-17

MAM Exkluzivně v časopise

Lenka Králová, Pilsner Urquell
Scott Mills
Vojta Kotek, Bauhaus
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

nova_O2
airbank100_2
MAM Souboj spotů - únor
lego_mustard
nova_O2
airbank100_2
MAM Souboj spotů - únor
lego_mustard