Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Koupě Acomwaru má větší význam pro Agrofert než pro Mafru

Společnosti NetDirect a Acomware měly dříve těsné majetkové i personální propojení, i proto nás prodej Acomwaru mediální skupině Mafra velmi zaujal. Zatímco NetDirect se věnuje vývoji řešení pro e-shopy, Acomware se stará o výkonnostní marketing a co nejvyšší návštěvnost e-shopů. Naše spolupráce proto byla vždy maximálně logická.

Prodávajícím se rozhodně sluší poblahopřát. Od roku 1999, kdy Acomware vznikl ještě pod jménem Stroke Ltd, se jeho zakladatelům podařilo vybudovat společnost s obratem v řádech desítek milionů korun ročně. Nyní majitelé dovedli firmu k velmi úspěšnému exitu.

Obecně vzato podobné akvizice vždy přináší zvýšené riziko negativních dopadů na prodávanou společnost. Zvlášť když se prodává celých sto procent firmy. Nový investor navíc není z oboru, a o to větší výzvou pro něj bude udržet stávající rychlé tempo rozvoje Acomwaru. Rozpačitým reakcím z trhu se moc nedivím, protože z obchodního hlediska mi na první pohled tato investice velký smysl nedává.

Reklama
ČEZ

Pro Mafru se jedná o diametrálně odlišný obor podnikání se značným rizikem, že neudrží motivované klíčové lidi, a zbrzdí se tím dynamický rozvoj Acomwaru. Vzhledem k odhadované prodejní ceně pak může být návratnost investice jen těžko předvídatelná.

Všechny služby poskytované Acomwarem si přitom Mafra mohla velmi jednoduše a efektivně pořídit externí dodávkou. Nemusela by se tak starat o operativní řízení a podstupovat transakční riziko. Případné synergie obou firem si lze navíc představit jen velmi obtížně.

Podle mého názoru tato akvizice souvisí spíše s dlouhodobější strategií Mafry nebo spíše holdingu Agrofert ohledně vstupu do světa e-commerce. V souvislosti s větší investicí například do přímých prodejních kanálů pro zboží vyráběné Agrofertem by už akvizice dávala větší smysl. Acomware samotný k tomu však nemusí stačit. V budoucnu se tedy pravděpodobně dočkáme dalších zajímavých investic, které opět leckoho překvapí.

 

David Vychytil, ředitel společnosti NetDirect

Reklama
Know
Reklama
Know
Reklama
ČEZ Vánoce
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-49

MAM Exkluzivně v časopise

Michal Šlechta a Michal Bubeníček, POPAI Forum 2024
Vstupní body do kategorie
LiDay 2024

MAM Téma čísla

WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
ctv
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)