Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Jaká je budoucnost mediálního byznysu? V Praze sdělí své vize Google i Axel Springer

Jeden tvrdí, že Google ohrožuje tradiční vydavatelský byznys a mediálním domům bere obsah. Druhý míní, že Google nabízí nové příležitosti a jde mu o co nejlepší vztahy s vydavateli. Oba přijedou do Prahy na konferenci Forum Media, kde přednesou své keynote. Šestnáctý ročník, který se koná 19. listopadu, přivítá Christopha Keeseho, výkonného viceprezidenta vydavatelství Axel Springer, a Eera Korhonena, ředitele strategických partnerství v regionu EMEA ve společnosti Google.

Spor o ukázky z článků

Spor mezi Googlem a evropskými vydavateli se týká hlavně služby Google News, která poskytuje přehled nejnovějších zpráv. Ukazuje z nich titulky a perexy, po kliknutí pak uživatele přesměruje na zdrojový web. „Více než dvě třetiny lidí uvádějí jako důvod, proč používají vyhledávače, aktuální dění. A zároveň mnoha čtenářům stačí jen krátký přehled, který ukazuje Google. Nemůžeme tolerovat, že za tyto ukázky nechce vydavatelům platit,“ řekl k tomu Christoph Keese letos v květnu rakouskému deníku Kurier.

Spory o úryvky ze zveřejněných zpráv vedl Google v několika evropských státech. Ve Španělsku se rozhodl službu Google News raději úplně ukončit, protože měl podle nového zákona platit vydavatelům i za nejmenší možné ukázky z textů. „Služba Google News nám nevydělává peníze, nezobrazujeme na ní žádné reklamy. Nebylo proto udržitelné tuto službu za nových podmínek dál nabízet,“ prohlásila firma. Vydavatelům zkouší vyjít vstříc různými novými projekty sdruženými pod názvem Digital News Initiative. Uzavírá partnerství s velkými evropskými mediálními domy a pomáhá jim s inovacemi.

Reklama
ČEZ

Peníze až na prvním místě

Konference Forum Media má letos podtitul „Peníze až na prvním místě“. Téma se prolíná celým programem, který se po vystoupení Christopha Keeseho a Eera Korhonena tradičně rozdělí do čtyř souběžných sálů.

V sále Marketing vystoupí Luis Monteiro z firmy Xerox, který se podělí o zkušenosti s investicemi globální společnosti do rozdílných mediatypů. Sál Média přinese například výsledky čerstvého průzkumu Millward Brown o multiscreeningu nebo debatu o videoreklamě. Agenturní sál se zaměří na investice do reklamy v roce 2016 nebo crossmediální měření. A konečně v sále Zákazník dojde na peníze ve velkých datech, věrnostní programy, aktivační marketing nebo nákupní chování.

Konferenci letos hostí Clarion Congress Hotel v pražských Vysočanech. Kompletní program celého dne je na webu www.events.economia.cz.

Hodně lidí čte shrnutí na Googlu a dál neklikne. Christoph Keese

Reklama
Know
Reklama
Reklama
ČEZ Vánoce
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-50

MAM Exkluzivně v časopise

Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
Michaela Suráková, Atmedia
Jan Michálek v podcastu Hype-Cast

MAM Téma čísla

Návrh bez názvu-127
WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)