Reklama
Megaboard

Jak získávat přátele a působit na lidi. #Mladé a #na sítích

Sháněly jsme nedávno s kolegyní juniora na výpomoc. Oslovila jsem kolegy z PR, zda by pro nás neměli tip, a jedna známá, zkušená mluvčí, trefně poznamenala: „S touhle mladou generací je to těžké. Každý by je chtěl oslovit a nikdo pořádně neví jak.“ A je tedy pravda, že na komunikaci některých firem je #zoufalství znát #čím #dál #víc.

Možná je vaše značka na sociálních sítích jako doma. Facebook a Twitter jsou pro vás už trochu nuda, na Instagramu máte desítky tisíc followerů a youtubeři vaše produkty milují. I Snapchat jste pochopili, i když jste si při pokusu o jeho ovládnutí začali poprvé v životě připadat staří.

Pokud je to tak, máte štěstí. V opačném případě je dobré si uvědomit, že trendy se v téhle oblasti mění opravdu rychle, nehledě na to, že každá sociální síť má svoje nepsaná pravidla, která není radno při komunikaci značky porušit. Jinými cestami však budete generaci narozenou ve stejné době jako Google oslovovat obtížně.

Mimochodem, věděli jste, že podle oficiálních statistik používá Instagram 53 procent internetové populace mezi 18 a 29 lety? V Česku je přitom často mimo zorné pole jako „sociální síť pro holky“.

Jak tedy nechybět a nechybovat u něčeho důležitého? Rada, která se mi osvědčila hned u několika klientů: podívejte se nejdřív mezi mladší kolegy. Dost možná mezi nimi najdete jedince, který má danou sociální síť v malíčku. Dohodněte si s ním základní pravidla komunikace a pak mu firemní profil s důvěrou svěřte. Třeba máte mezi kolegy hvězdu Instagramu, která vám svým vlivem pomůže při rozjezdu, aniž byste museli složitě zjišťovat, jak se jako značka mezi mladými neztrapnit.

Využití influencerů na dané síti je vůbec osvědčeným trikem, jak získat větší vliv. Poohlédněte se, zda mezi nimi nemáte zákazníky, komunikace se pak navazuje daleko jednodušeji. Některému z nich na chvíli půjčte profil své značky a sledujte, co se bude dít.

Dosah si na sociálních sítích samozřejmě můžete i zaplatit, nejnověji to jde na Instagramu. Když ale neznáte ona nepsaná pravidla, bude to nejspíš trapas.

Michala Gregorová, píáristka na volné noze a v Nejsmeagentura.cz

Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-2025_02

MAM Exkluzivně v časopise

ROI
Jan Nízky, A+Manual
KFC Bukurešť

MAM Téma čísla

gaming_rytir_iStock_nový web-otvírák (50)
2025
Téma Ročenky 2024
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

WEB_normal(10)
Souboj spotů osmifinále 2024
MAM Souboj spotů 2024 finále
MAM Souboj spotů 2024 semifinále
WEB_normal(10)
Souboj spotů osmifinále 2024
MAM Souboj spotů 2024 finále
MAM Souboj spotů 2024 semifinále