Rozhodnutí amerického vedení Playboy Enterprises zrušit nahotu na stránkách časopisu Playboy je evidentně výsledkem dlouhodobého průzkumu amerického trhu a součástí nové marketingové strategie společnosti.
Jedná se zřejmě o pokus rozšířit portfolio „velkých“ inzerentů, kteří se doposud zdráhají vstupovat do časopisu typu amerického Playboye.
Je pravděpodobné, že některé mezinárodní edice – zvláště ty, které přejímají větší či menší část amerického obsahu – budou následovat příklad amerického Playboye.
Česká edice Playboye je však na americké edici zcela nezávislá. Je to ryze český časopis. Jeho lifestylová koncepce je založená na kvalitní publicistice a na vlastních – decentních, ale nahých – pictorialech. Proto český Playboy určitě nebude následovat americký příklad a zůstane i nadále přesně takový jako doposud.
Vzhledem k tomu, že česká redakce Playboye připravuje také „na klíč“ slovenskou edici Playboye – přibližně 70 procent obsahu tvoří původní česká publicistika – musel jsem se ujistit o tom, že majitelé licence Playboye na Slovensku mají stejný názor jako já.
Obě edice tedy budou pokračovat jako dříve a připravovat náš Playboy naprosto nezávisle na marketingových rozhodnutích, která (možná) platí pro jiné trhy. I když akty krásných žen tvoří sotva 18 procent obsahu českého Playboye, je to část důležitá i pro ty nejinteligentnější čtenáře (a čtenářky, kterých je podle průzkumů zhruba 40 procent).
I proto – jak to trefně vyjádřil jeden z mých externích autorů – nabízet na českém trhu Playboy bez nahoty by bylo stejné, jako přijít na trh s autem, které by nemělo kola.
Vlado Olexa, vydavatel a šéfredaktor časopisu Playboy