Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

České YouTube si v létě dalo Fofolu. Spoty Zaraguzy zabodovaly

Letní YouTube Ads Leaderboard za měsíce červenec, srpen a září pokračuje spanilou jízdou Kofoly, která už v minulém čtvrtletí letošního roku obsadila přední místa.

Tentokrát jde ještě dál a v našem žebříčku se jasně umístila na prvních pěti pozicích nejsledovanějších a nejoblíbenějších reklamních videí. Tajemství úspěchu Kofoly je v tomto případě jasné – krátké vtipné video a velmi snadná cesta k videím dalším. Právě díky doporučeným videím a chytře sestavenému playlistu pak uživatelé zhlédli s velkou pravděpodobností celou sérii.

V důsledku raketového nárůstu zhlédnutí v krátkém čase pak YouTube začalo nabízet videa uživatelů na své vstupní stránce i na dalších místech. Zdá se, že agentura Zaraguza, která kampaň pro Kofolu vytvořila, zjistila, co na YouTube funguje, a tento magický vzorec s úspěchem již poněkolikáté opakuje.

Reklama
Abovalve

Spoty si diváci přímo hledali

Reklama Idelynu na šesté příčce je pro některé překvapením a po přečtení komentářů by se mohlo zdát, že organická zhlédnutí si značka zajistila vtipkováním na svůj účet.

Z detailního prozkoumání chování diváků však vyplývá, že přišli přímo z vyhledávání. To by mohlo ukazovat, že je produkt zaujal v televizi nebo jiných médiích a následně si ho vyhledali na Googlu nebo YouTube. Zástupcem delšího videa je Jobs.cz s písní Jiřího Buriana – 890 palců nahoru, 97 dolů a 62 komentářů.

Gratulace Jobs.cz k takovému zapojení uživatelů. Lego je již stálicí v našem žebříčku, tentokrát s reklamou, kterou používá i v televizi. DC Shoes video o motocyklové jízdě v oceánu oběhlo téměř celý svět a brzy se dostane na 20 milionů zhlédnutí. Oblíbené bylo i mezi českými uživateli.

Nivea, která žebříček uzavírá, buduje svůj obsah na YouTube již více než dva roky. Krátké video s návodem na letní účes bylo oblíbené i přesto, že se jedná o lokalizovaný zahraniční obsah. Inspiruje se tím nejlepším od YouTube vlogerek. Je krátké, výstižné a s výraznými popisky. Jen škoda že Nivea nedovoluje pod svými videy komentáře, uživatelé alespoň palci nahoru dávají najevo, že se jim video líbí.

Autorka je brand sales activation specialist v českém Googlu

Reklama
Know
Reklama
Know
Reklama
ČEZ Vánoce
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-49

MAM Exkluzivně v časopise

Michal Šlechta a Michal Bubeníček, POPAI Forum 2024
Vstupní body do kategorie
LiDay 2024

MAM Téma čísla

WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
ctv
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)