2. AKA nabízí průvodce veřejnými tendry

Asociace komunikačních agentur (AKA) zveřejnila svého Průvodce veřejnou zakázkou na služby v oblasti komunikace, což je metodika výběrových řízení pro zadavatele z veřejné sféry, tedy ministerstva, úřady a příspěvkové organizace.

Apeluje v něm zejména na to, aby se úředníci v tendrech nerozhodovali jen podle nejnižší ceny, a kromě návodu na realizaci efektivního tendru nabízí i přehled aktuálních hodinových sazeb v komunikačních agenturách nebo kontakty na certifikované odborníky, kteří s přípravou a vyhodnocením tendru pomohou. Podle výkonného ředitele AKA Michala Charváta, který dokument prezentoval, by měla metodika přispět třeba k tomu, aby si zadavatelé z veřejné správy uvědomili, že přetrvávající výběr podle nejnižší ceny není ve skutečnosti efektivní, protože neumožňuje zvolit nejlepší řešení.

„Průzkum mezi 300 zadavateli potvrdil, že 70 procent z nich se ve výběrových řízeních rozhoduje podle ceny, přičemž 30 procent z nich to dělá proto, že se bojí napadnutelnosti rozhodnutí, které by nebylo učiněno na tomto základě,“ potvrdila Lucie Žilková z poradenské společnosti Otidea, která bude ve spolupráci s AKA organizovat pro zadavatele kurzy o přípravě veřejných zakázek.

Metodika, kterou AKA dala celou k dispozici na speciálním webu Metodikazvz.cz, není závazná. Iniciativě dává zelenou i ministerstvo pro místní rozvoj. Podle Markéty Adámkové z jeho legislativního oddělení je veřejná sféra „vděčná za pomoc“, ministerstvo však na podporu iniciativy nechystá žádnou konkrétní akci.


Manuál, jak na veřejné tendry, AKA zpřístupňuje na stránce Metodikazvz.cz

Reklama
Reklama
Reklama
MAM_SOME_800x1068_cover-11

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

Ipsos

AKTUÁLNÍ VYDÁNÍ

MAM_SOME_800x1068_cover-11

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

MAM Téma čísla

nový web-otvírák
Návrh bez názvu-17
iStock_téma_CX propast_nový web-otvírák - 2025-02-22T182251

MAM Exkluzivně v časopise

Lenka Králová, Pilsner Urquell
Scott Mills
Vojta Kotek, Bauhaus
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

nova_O2
airbank100_2
MAM Souboj spotů - únor
lego_mustard
nova_O2
airbank100_2
MAM Souboj spotů - únor
lego_mustard