Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Vývoj v FMCG za první půlrok: z rostoucí spotřeby domácností profitují supermarkety

V prvním pololetí 2015 přispěla k růstu české ekonomiky i spotřeba domácností. Vzhledem k minimální inflaci je víc než čtyřprocentní nárůst spotřeby v rámci rychloobrátkového zboží pozitivní zprávou jak pro výrobce, tak maloobchodní řetězce. Větším dílem se na nárůstu výdajů domácností podílela vyšší frekvence nákupů. České domácnosti stále nakupují skoro každý den, čímž se liší od našich západních sousedů. Domácnosti utratí za jeden nákup cca 215 Kč.

Nákupní košík ve znamení čerstvosti

Z nárůstu výdajů profitovaly zejména supermarkety, jejichž podíl na výdajích domácností mírně posílil na 17 procent. Naopak malé prodejny spodílem 19 procent utrpěly lehkou ztrátu. Hypermarkety si udržely svoji dominanci a domácnosti v nich ponechávají třetinu svých výdajů, zatímco v diskontních prodejnách skoro pětinu. Stagnují výdaje do čerstvého zboží (mléko + mléčné výrobky, pečivo, ovoce/zelenina, maso/uzeniny). Přesto čerstvé zboží ovládá 48 procent celého nákupního košíku. Nápoje představují 15 procent v košíku, další kategorie mají stabilní podíl. Pokles výdajů zaznamenala kategorie s nejmenším podílem – kategorie základních potravin.

Vladimíra Šebková, client relationship manager, GfK

Reklama
ČEZ

 

Reklama
Know
Reklama
Reklama
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-50

MAM Exkluzivně v časopise

Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
Michaela Suráková, Atmedia
Jan Michálek v podcastu Hype-Cast

MAM Téma čísla

Návrh bez názvu-127
WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)