Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

TV Barrandov: poučná laboratoř českého televizního trhu

Číňané vyrazili do Česka na nákupy a nevynechali ani mediální branži. Společnost China Energy Company Limited (CEFC) vstoupila do TV Barrandov a celé skupiny Empresa Media podnikatele Jaroslava Soukupa. Něco se dalo čekat, když už v květnu Soukup uzavřel dohodu o spolupráci s čínským ministerstvem pro média. Už tehdy to vyvolalo na sociálních sítích zlé posměšky, zda od čínské státní CCTV bude Soukup nakupovat dokumenty o masakru na náměstí Nebeského klidu či historii Tchaj-wanu. Nyní si Číňané dokonce koupili minoritní podíl v televizi.

Posmívání není ale namístě. Případ Barrandova je od roku 2009 fascinujícím a občas zoufalým příběhem přijít na nějaký udržitelný byznysplán. A pokud se někdy televizi blýskalo na světlé zítřky, tak je to právě nyní. Snad ani nepřipomínejme velká slova z dob zahájení vysílání, kdy televize měla ambici se během pár let stát dvojkou na trhu. Koncept miliardáře Tomáše Chrenka stál na propojení s barrandovskými ateliéry a především archivy českých lepších i těch velmi špatných starých snímků.

Ale ten brzo zklamal, Chrenek s partnery v televizi utopil obrovské peníze a v roce 2012 ji prodal Jaromíru Soukupovi. Ten zase sázel na propojení své mediální divize s obrazovkou. Ale také se nejprve sekl. Jeho angažmá exšéfa Novy Vladimíra Železného bylo epochálním výletem pana Broučka, tedy pana Soukupa, tentokrát do 90. let. Což nemohlo vyjít. A majitel Železného také brzo vyhodil.

Reklama
Abovalve

Nyní to však pod vedením exšéfky České pošty Marcely Hrdé vypadá s televizí mnohem lépe. Soukup rozšířil svoji stáj o další kanály, filmový Kino Barrandov a dětsko-dokumentární Barrandov Plus. Dohromady tak má Barrandov Group sledovanost za srpen v segmentu 15+ na sedmi procentech, zdaleka nejlepší výsledek od vzniku televize.

A pokud k ještě lepším číslům přispěje čínská produkce, co je na tom špatného? O mnoho horší než uvádění Ženy za pultem či majora Zemana to jistě nebude.

David Klimeš

komentátor, Hospodářské noviny

Reklama
ČEZ
Reklama
Reklama
ČEZ Vánoce
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-48

MAM Exkluzivně v časopise

LiDay 2024
Tomáš Houska, ČOV
bardy_peter

MAM Téma čísla

iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
ctv
Forum Media_novy-web-otvirak (6)
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)