Publikace zkušených teoretiků i praktiků vychází vstříc všem, kdo chtějí profesně růst a mají snahu se zdokonalit ve specifickém komunikačním řemesle. Martin Švehla se profesi tiskového mluvčího věnoval většinu svého aktivního života po práci v televizi, Milan Kašík byl zase prvním mluvčím české vlády a v podstatě tuto profesi na zelené louce po listopadu 1989 zakládal. Musím říct, že jsem publikaci přečetl jedním dechem. Je napsaná opravdu prakticky, ale zároveň s velmi sofistikovaným zařazením do teoretických škatulek komunikace (vztah mluvčích k externí a interní komunikaci, vztah k public relations atp.). Kapitolu o krizové komunikaci považuji za nejvydařenější text, co jsem k tomuto tématu kdy četl! O kvalitě dalších částí publikace vypovídají samotné názvy kapitol: Tiskový mluvčí jako definovaná osobnost, kde autoři ukazují postavení mluvčího v organizaci a jeho koordinaci s managementem, nebo Profesní a etické zásady profese mluvčího a Tvůrčí dovednostní předpoklady pro tuto činnost. Kniha je doplněna spoustou zajímavých příkladů a odkazů na praktické konotace tohoto tématu. Čtenářům a zejména zájemcům o práci tiskových mluvčích se dostává do rukou ucelená představa o jejich práci, o vztahu k veřejnému mínění a o tiskové práci obecně. Mohu doporučit všem.
Jiří Wolf
Autor je prezident Českého klubu mluvčích.
Součástí knihy jsou unikátní přílohy o české mediální krajině, třeba etapizaci deníkového a časopiseckého trhu.