ŠkoFin rebranduje na Volkswagen Financial Services, Šteindlera v reklamě ale neopouští

Po 23 letech zmizí k 1. lednu 2016 značka ŠkoFin. Na tuzemském trhu financování automobilů ji nahradí Volkswagen Financial Services. Propojí se tak názvem s mateřskou společností i se sesterskými firmami po celém světě. Podpořena reklamní kampaní bude již od 14. září. Vzhledem ke změnám, které ŠkoFin letos na jaře provedl ve svých standardech korporátní identity (úprava fontu loga a vizuální styl firemní komunikace), přišel rebranding nečekaně brzy.

Důvodem změny obchodního názvu je sjednocení celosvětové image skupiny a intenzivnější sdílení globálního know-how a benefitů společnosti. Pro komunikaci s klienty jednotlivých automobilových značek budou nově využívány subbrandy – Volkswagen Financial Services, Audi Financial Services, Seat Financial Services, Škoda Financial Services a Ducati Financial Services. Ty budou komunikovány zejména v místě prodeje u partnerských autoprodejců. Pro nabídku firemní klientele (fleet), nabídku nekoncernových a ojetých vozů bude využíván obchodní název Volkswagen Financial Services. Jednatel VWFS Joachim Ewald vyzdvihl minulý týden na tiskové konferenci i nově stanovené priority korporace: digitalizaci poskytovaných služeb, větší mobilitu a financování ojetých aut.

Se zkratkou VWFS jen na webu

Komunikační koncept To dá rozum s hercem Milanem Šteindlerem od agentury Momentum (síť McCann) si však ve Volkswagen Financial Services ponechali. Zkratku VWFS bude korporace používat pouze v názvu webu (vwfs.cz).

Podle vedoucího marketingu Lukáše Cankaře je počátečním cílem kampaně dostat se s úplným zněním názvu do povědomí klientů. Šteindler v televizním spotu znovu experimentuje ve své laboratoři, přičemž výsledkem pokusu je změna barvy na korporátní modrou patřící k Volkswagenu. Spot doplní printová a OOH reklama, k Facebooku a Twitteru přidá společnost také profil na LinkedInu. O změně názvu společnosti budou informovat i vybrané rozhlasové stanice, např. v pořadu Dámský klub na Frekvenci 1.

Z historie Škofinu známou reklamou je spot z roku 1996, ve kterém ŠkoFin zakomponoval své komerční sdělení do filmových záběrů z trilogie o rodince Homolkových. Místo Škody 100 si koupili Felicii.

Aktuální kampaň od ag. Momentum

Jarní kampaň 2014 od Jung von Matt/ /Kaspen

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-12

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

Ipsos

AKTUÁLNÍ VYDÁNÍ

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-12

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

MAM Téma čísla

fenomen
sparta_kybersikana
nový web-otvírák

MAM Exkluzivně v časopise

Monika Jančová, Orea
Fenomén
Fenomén
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

airbank100_2
MAM Souboj spotů - únor
lego_mustard
oneplay
airbank100_2
MAM Souboj spotů - únor
lego_mustard
oneplay