Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

SIMAR nemá žádné oprávnění ke kontrolám výzkumných agentur

Rád bych se jménem společnosti SANEP touto cestou ohradil proti článku zveřejněnému v MAM pod názvem „SANEP vs. SIMAR: Kdy to skončí?“. V tomto článku byly uvedeny nepravdivé informace, které o společnosti SANEP šíří sdružení SIMAR.

Jde o nekalé praktiky SIMAR

Domnívám se, že nadešel čas, abychom se těmto praktikám začali ještě aktivněji bránit a nenechali svou společnost a kvalitní práci špinit v rámci konkurenčního boje. SANEP je ve sporu stranou „žalující“ a vždy byl z logiky věci přítomen na všech soudních stáních (oproti zástupcům SIMAR, jak se mylně uvádí v článku). Dále není problém ve „sporné metodice“, předmětem sporu jsou nekalostní praktiky a poškozování dobrého jména naší společnosti. SIMAR není v pozici, v níž by mohl provádět kontroly, neboť se jedná o soukromé sdružení konkurenčních firem. Je tedy v pozici „soutěžitele“ na trhu, jak se ostatně vyjádřil i soud. Jedním z hlavních poslání SIMAR je hájit obchodní zájmy svých členů. Těch je 12 (což představuje cca šest procent firem zabývajících se průzkumy v České republice). Sdružení nemá žádné zákonné ani profesní oprávnění k jakýmkoliv kontrolám u nečlenských, tedy de facto konkurenčních subjektů.

Čí data jsou zavádějící?

Ve výsledcích měření ze sněmovních (2010), krajských (2012) a prezidentských voleb (2013) od KohoVolit.eu byl SANEP vždy ze všech agentur nejpřesnější. Paradoxem je, že „nekvalitní“ práci SIMAR nekritizoval u svých členských agentur, které se na obdobných průzkumech podílely např. pro Český rozhlas a Českou televizi (PPM Factum a STEM). ČRo i ČT tehdy požadovaly provedení kontroly metodiky prováděných průzkumů, avšak SIMAR neshledal nic „závadného“. Co tedy skutečně dělal SIMAR? Kritizoval konkurenční společnost SANEP za to, že naše čísla jsou přesnější a mají větší vypovídací hodnotu. Proč SIMAR kriticky nevystoupil proti svým členským agenturám kvůli špatným výsledkům jejich práce?

Reklama
Abovalve

Ptáme se tedy, které subjekty jsou opravdu těmi „pro společnost nebezpečnými“.

Není naším cílem vést i pro nás dlouhotrvající a vleklý soud, avšak budeme se bránit všemi prostředky proti opětovným a nepodloženým útokům, které poškozují dobré jméno naší společnosti a které vrhají průzkum veřejného mínění v ČR do hlubokého středověku. Vzhledem k dalším výpadům, jež se v nedávné době objevily, podává naše společnost nově podnět na Úřad pro ochranu hospodářské soutěže, aby prověřil případné nekalostní aktivity sdružení SIMAR.

 

Celé vyjádření na www.mam.cz

Oldřich Zajíc
ředitel a jednatel
SANEP

Reklama
Know
Reklama
ČEZ Vánoce
Reklama
ČEZ Vánoce
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-48

MAM Exkluzivně v časopise

LiDay 2024
Tomáš Houska, ČOV
bardy_peter

MAM Téma čísla

iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
ctv
Forum Media_novy-web-otvirak (6)
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)